Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Porovnanie poskytovaných služieb vybraných vybraných expresných prepravných spoločností v SR

«»
Prípona
.doc
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
1,6 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7224
Posledná úprava
16.01.2018
Zobrazené
2 343 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Rastúcu ekonomiku reprezentujú predovšetkým rozvíjajúce sa spoločnosti. S ich expandovaním však rastie dopyt aj po logistických službách. Do tejto skupiny zároveň patrí aj expresná preprava. Aj po tomto druhu služieb rastie dopyt. Expresná preprava predstavuje náročnejšie logistické služby tzv. biznis to biznis preprava t.j. od dverí k dverám s garantovaným časom čiže presne stanoveným dňom a hodinou. Európska komisia jednoznačne stanovila, že expresná služba nie je univerzálnou službou, pretože sa od nej odlišuje tvorbou vyššej pridanej hodnoty. Na trhu poštových služieb v súčasnosti možno hovoriť o konkurencii zahraničnej a domácej. Zo strany zahraničných skupín ide o veľké nadnárodné spoločnosti s moderným logistickým a prepravným zázemím po celej Európe, poskytujúcich služby v medzinárodnom i tuzemskom styku (UPS Slovak parcel service s.r.o., IN TIME s.r.o., DHL Expres Slovakia s.r.o, TNT Express Worldwide s.r.o., DPD s.r.o., Inspekta Slovakia s.r.o. s licenciou na poskytovanie služieb v sieti FedEx Corp., Lindbergh & Dachser, a.s.). Domáca konkurencia sa orientuje najmä na oblasť zrýchlenej prepravy zásielok, kuriérskych služieb a neadresných reklamných zásielok. Ide o spoločnosti TEN Expres Slovakia, s.r.o, Inspekta Slovakia, s.r.o., ReMax Courier Service, s.r.o., M&G Expres Spedition, s.r.o Nakoľko trend vývoja expresných služieb ukazuje rastúcu tendenciu, prognózy naznačujú že podiel klasickej pošty sa bude znižovať, keďže nebude možné udržať krok so silnými nadnárodnými spoločnosťami, ktoré disponujú jednotne riadenou celosvetovou sieťou, a ponúkajú porovnateľné podmienky a kvalitu poskytovaných služieb. Tieto spoločnosti ovládajú asi 90 % celosvetového expresného trhu a netaja sa zámerom trh úplne ovládnuť. Predpokladá sa však, že tieto spoločnosti neohrozia ostávajúci 10% podiel pošty, nakoľko sú sústredení prevažne na veľkých zákazníkov. Skôr sa však predpokladá ich prienik na balíkový trh. V tejto oblasti sa bude musieť preto aj SP, a.s. zamerať na tzv. malých, stredných a náhodných zákazníkov, t. j. takých, ktorí pri rozhodovaní riadia cenou, alebo uvažovať o spolupráci s jedným z „veľkej štvorky“. No pre expresného prepravcu neznamená väčší objem zásielok, len jednoduché zväčšenie kapacít. Vyžaduje to súčasne zmenu riadenia kvality a rovnako aj procesov vnútri firmy.

Kľúčové slová:

dopravné spoločnosti

slovenský trh

medzinárodná preprava

služby

DHL

trhové podiely



Obsah:
  • ÚVOD 5
    1. PREDSTAVENIE VYBRANÝCH EXPRESNÝCH SPOLOČNOSTÍ 7
    1.1. UPS 7
    1.2. DHL 8
    1.3. TNT 8
    1.4. DPD 9
    1.5. TenExpres 9
    1.6. FedEx 10
    2. POSTAVENIE VYBRANÝCH EXPRESNÝCH DOPRAVNÝCH SPOLOČNOSTÍ NA SLOVENSKOM TRHU. 11
    2.1. Trhové podiely expresných dopravných spoločností v jednotlivých územných oblastiach v rámci vnútorštátnej prepavy 11
    2.1.1. Trenčín 12
    2.1.2. Bratislava 12
    2.1.4. Žilina 13
    2.1.5. Košice + Prešov 14
    2.1.6. Trnava + Nitra 14
    2.2. Trhové podiely expresných dopravných spoločností v rámci celého Slovenska pri vnútroštátnej preprave 15
    2.3. Trhové podiely expresných dopravných spoločností v jednotlivých územných oblastiach v rámci medzinárodnej prepavy 16
    2.3.1. Trenčín 16
    2.3.2. Bratislava 16
    2.3.3. Banská Bystrica 17
    2.3.4. Žilina 18
    2.3.5. Košice + Prešov 18
    2.3.6. Trnava + Nitra 19
    2.4. Trhové podiely expresných dopravných spoločností v rámci celého Slovenska pri medzinárodnej preprave 19
    3. ANALÝZA SLUŽIEB VYBRANÝCH EXPRESNÝCH SPOLOČNOSTÍ NA TRHU 21
    3.1. Služby UPS 21
    3.1.1 V rámci vnútroštátnej prepravy 22
    3.1.2 V rámci medzinárodnej prepravy 23
    3.2. Služby DHL 24
    3.2.1. V rámci vnútroštátnej prepravy 24
    3.2.2. V rámci medzinárodnej prepravy 25
    3.3. Služby DPD 28
    3.3.1. V rámci vnútroštátnej prepravy 28
    3.3.2. V rámci medzinárodnej prepravy 29
    3.4. Služby TNT 30
    3.4.1. V rámci vnútroštátnej i medzinárodnej prepravy 30
    3.5. Služby TenExpres 32
    3.5.1. V rámci vnútroštátnej prepravy 32
    3.6. Služby FedEx 32
    3.6.1. V rámci medzinárodnej prepravy 32
    4. POROVNANIE POSKYTOVANÝCH SLUŽIEB JEDNOTLIVÝCH SPOLOČNOSTÍ 34
    5. VYHODNOTENIE A MOŽNOSTI ZLEPŠENIA POSKYTOVANÝCH SLUŽIEB 36
    ZÁVER 38
    RESUME 39

Zdroje:
  • TRANSPORT: TNT vytvára celosvetové pokrytie pre Economy express. 6, 2007, s.37
  • TRANSPORT: DPD SK s dvojicou nových služieb. 8, 2007, s.39,
  • TRANSPORT: DPD SK - Nové depo v Prešove. 9, 2007, s. 45,
  • TRANSPORT: DHL plánuje presťahovať pobočky. 10, 2007, s. 40,
  • TRANSPORT: TNT prináša dvojicu nových produktov. 10, 2007, s. 39,
  • TRANSPORT: DHL presunula časť operácií z Viedne do Bratislavy. 19, 2007, s. 44,
  • TRANSPORT: UPS na Slovensku, TNT Express Worldwide, DHL Express (Slovakia), spol s.r.o., TEN Expres Slovakia, DPD - komplexná služba TRANSPORT: TNT výrazne zvyšuje obrat. 22, 2007, s.46,