Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

E-learning - vzdelávací kurz Logické systémy

«»
Prípona
.doc
Typ
bakalárska práca
Stiahnuté
17 x
Veľkosť
0,7 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
11243
Posledná úprava
15.11.2018
Zobrazené
2 967 x
Autor:
prxman
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Najväčšou prednosťou človeka ako ľudskej bytosti je jeho schopnosť učiť sa. V súčasnej dobe sa novodobá technológia uplatňuje už takmer v každej ľudskej činnosti a vzdelávanie nie je výnimkou. Keďže sa každý človek prezentuje navonok ako samostatná bytosť, malo by sa tak k nemu pristupovať aj v systéme vzdelávania. K tomu nám slúži práve pojem dištančné vzdelávanie a veci s ním spojené.
Dištančné vzdelávanie pristupuje ku každému účastníkovi samostatne vďaka tomu, že odbúrava priepasť spôsobenú osobným kontaktom učiteľa a študenta. Novodobé technológie umožňujú rozšíriť dištančné vzdelávanie o elektronickú formu. Proces učenia sa, pri ktorom využívame IKT, sa nazýva e-learning. Tento spôsob učenia je v súčasnej dobe čím ďalej, tým viac populárny. Nejde totiž len o príjemnejšiu formu výučby, ale hlavne o efektívnejšie využitie času vo vzdelávaní. Cieľom mojej práce je navrhnúť a zrealizovať multimediálny CBT kurz. CBT kurz tvorí obsahové jadro e-learningu a spolu so systému LMS, ktorý zaručuje potrebné nástroje pre jeho funkčnosť a rozširuje ho o on-line formu, poskytuje kvalitnú formu výučby.
Môj výsledný projekt má byť umiestnený do systému LMS, presnejšie do produktu MOODLE. Okrem toho mám za úlohu realizovať kurz pre prostredie s nízkou dátovou priepustnosťou. To splním vhodným návrhom použitých nástrojov, ktoré si nevyžadujú vysoké hardwarové alebo kapacitné nároky. Pri tvorbe CBT kurzu musím dodržať zároveň aj vopred zadanú formu, keďže má byť môj produkt použitý na doplnenie už existujúceho e-kurzu. Avšak fakt, že môj CBT kurz má byť dizajnovo rovnaký ako iný kurz neznamená, že tento už existujúci kurz použijem ako šablónu. Môj projekt bude vytvorený úplne nanovo s tým, že bude využívať len podobnú podkladovú formu, aby bola možné jeho začlenenie do už existujúceho systému.
Obsah môjho CBT kurzu je z oboru logických systémov. Presnejšie ide o spracovanie problematiky multiplexorov, demultiplexorov a hazardov v logických obvodoch. Keďže ide o problematiku, ktorá sa odvíja v čase, je dobré ako nástroj na ich objasnenia zvoliť animácie namiesto obrázkov. Okrem toho treba pri voľbe nástrojov brať do úvahy aj ich ekonomickú stránku.

Kľúčové slová:

Hazard

multiplexor

demultiplexor

e-learning

CBT kurz

logické obvody

číslicové obvody



Obsah:
  • ÚVOD 1
    1. E-LEARNING 2
    1.1. Rozdelenie e-learningu 4
    1.2. Dištančné vzdelávanie 6
    1.3. Informačné a komunikačné technológie 8
    1.4. LMS (Learning Management system) 10
    2. NÁVRH NÁSTROJOV NA REALIZÁCIU CBT KURZU 12
    2.1. Výber nástrojov 13
    2.2.1. Výber obrazovej formy a jej formátov 14
    2.2. Popis nástrojov na realizáciu kurzu 16
    3. OBSAH MULTIMEDIÁLNEHO CBT KURZU 20
    3.1. Multiplexory a Demultiplexory 20
    3.1.1. Multiplexor 20
    3.1.2. Realizácia multiplexorov 22
    3.1.3. Využitie multiplexorov 24
    3.1.4. Demultiplexor 25
    3.1.5. Realizácia demultiplexorov 26
    3.1.6. Využitie demultiplexorov 27
    3.1.7. Testovanie vedomostí 29
    3.2. Hazardy v logických obvodoch 31
    3.2.1. Problematika hazardov 31
    3.2.2. Hazardy v kombinačných logických obvodoch 31
    3.2.3. Hazard na rozhodovacej úrovni 36
    3.2.4. Riešenie hazardov 36
    3.2.5. Testovanie vedomostí 39
    4. TECHNICKO-EKONOMICKÉ ZHODNOTENIE PRÁCE 42
    ZÁVER 43

Zdroje:
  • ZOUNEK, J.: E -learning a vzdělávání. Několik pohledů na problematiku e - learningu. Pedagogika, Praha, PedF UK. ISSN 0031 -3815, 2006, vol. LVI, no. 4, s. 335 -347.
  • NOTTNÝ, M.: 2007. Optimalizácia informačného obsahu v systéme LMS Moodle : Diplomová práca. Žilina : ŽU, 2007, s. 5.
  • TURČÁNI, M.: E-Learning - nová forma práce metodikov [online]. Bratislava 2005
  • ČERNÁK, J., KÚTNA, A.: 2006. E-learning vo výučbe. In: Zborník z konferencie E-learn 2006. Žilina 2006, s. 37-39.
  • MOLNÁR, J.: Vzdelávanie v digitálnom svete [online]
  • SMALEC, S.: 2007. Problematika spracovania učebnej látky do multimediálnych kurzov (CBT) a do online kurzov (WBT) : Diplomová práca. Prešov, 2007, s. 24.
  • JUSZCZYK, S.: Dištančné vzdelávanie. Torun, 2002. ISBN 80-968797-3-1
  • STOFFOVÁ, J., STOFFA, J.: 2006. Základné termíny z informačných, multimediálnych a didaktických technológií. In: Zborník - Medacta. Nitra : UKF, 1999, s. 64-69.
  • KUČEROVÁ, A., PÁLUŠOVÁ, M.: 2006. Informačné a komunikačné technológie ako moderný technický didaktický prostriedok. In: Zborník príspevkov z medzinárodnej konferencie. Nitra : UKF, 2006, s. 250-254.
  • SUDOLSKÁ, M.: 2004. Informačné a komunikačné technológie vo vzdelávaní. In: DidInfo 2004. Banská Bystrica : FPV UMB, 2004, s. 57-65.
  • MIKUŠ, Ľ.: 2004. LMS systém Moodle. In: Elearning Žilina 2004. Žilina 2004, s. 243-248.
  • LIPŠIC, F. 2004. E-learning prostredníctvom systému MOODLE. In: DidInfo 2004. Banská Bystrica : FPV UMB, 2004, s. 84-88.
  • HANZEL, P. 2004. Elektronická podpora vzdelávania v matematickej príprave budúcich učiteľov. In: Elearning Žilina 2004. Žilina 2004, s. 183-192.
  • MIKUŠ, Ľ.: Efektívna tvorba CBT kurzov. EDIS-vydavateľstvo ŽU v Žiline, 2002. ISBN 80-7100-995-4
  • MAKULOVÁ, S.: Informačné technológie a knižnice [online]
  • DUDÍK, T.: Virtuálne laboratórium, alebo stačí nám len HTML? [online]
  • BIELIKOVÁ, M.: Programovacie jazyky [online], Bratislava 2008
  • ANTOŠOVÁ, M., DAVÍDEK, V.: Číslicová technika. 1. vyd. České Budějovice: Kopp, 2003. ISBN 80-7232-206-0
  • FLOYD, L. T.: Digital Fundamentals. 9. vyd. Pearson education, Inc., Upper Saddle River, New Jersey 07458, 2006. ISBN 0-13-194609-9
  • KLEITZ, W.: Digital Electronics - a practical approach. Pearson education, Inc., Upper Saddle River, New Jersey 07458, 2008. ISBN 0-13-243578-0
  • ZIKMUNT, V.: 2007. Grafické znázornení hazardu : Bakalárska práca. ČVUT FEL, 2007, s. 2.
  • VIRGIL, L.: IBM IT Education Services [online], Bratislava 2005