Využitie psychomotorických hier u detí s poruchami učenia a správania
Diplomová práca91 s. / 5. roč. / pdf
Rodina a školská trieda sú základnými sociálnymi útvarmi dieťaťa. Sú miestami, kde trávi prevažnú časť svojho života a kde sa dostáva do rôznych, často závažných emocionálnych situácií a sociálnych vzťahov, ktoré sú zdrojom pozitívnych a negatívnych podnetov, ale aj celého radu osobných problémov a konfliktov. Dnešný svet je veľmi uponáhľaný, plný stresujúcich situácií, agresivity a negatívnych javov, čo má veľmi nepriaznivý dopad na prežívanie detí a fungovanie rodín. Pokrok v technickom rozvoj...
|
|
1,8 |
19x |
|
Možnosti sociálnej práce s rizikovou mládežou
Bakalárska práca58 s. / 3. roč. / doc
Mládež predstavuje významnú časť našej populácie a zároveň aj jednu z najrizikovejších skupín, ktoré ohrozujú negatívne javy v spoločnosti
V dôsledku spoločensko-ekonomického vývoja a ťažkej, hektickej dobe, v ktorej žijeme dochádza k nárastu negatívnych spoločenských javov, od drobných problémov až po závažné sociálnopatologické javy. Hektický spôsob života, individualizmus, bezcitnosť sa najviac odráža na generácii mladých adolescentov, ktorí častokrát tlak prostredia nezvládajú a ak nenachád...
|
|
0,6 |
61x |
|
Poruchy učenia a správania sa
Seminárna práca59 s. / 2. roč. / doc
V tejto práci sa budeme zaoberať závažnými problémami učenia, s ktorými sa stretávame najmä u detí pri nástupe do školy. Dovolili sme si bližšie rozobrať špecifické poruchy učenia, ktorými sú dyslexia a dysgrafia. Okrem týchto dvoch bližšie spracovaných sa často stretávame aj s inými poruchami učenia ako sú napríklad dyskalkúlia, dyspinxia, dysmúzia...
Je veľmi dôležité včasne podchytiť a diagnostikovať tieto poruchy, pretože môžu mať za následok celkový psychický vývin dieťaťa. Avša...
|
|
0,3 |
48x |
|
Dôsledky porúch správania
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / doc
Správanie a vystupovanie na verejnosti je prvým signálom, ktorý si okolie všíma a kladie mu teda najväčší dôraz. V každom veku je od nás očakávaná iná úroveň správania a čím sme starší nároky sa zväčšujú. Od domáceho prostredia postupujeme do škôlky, školy, na rôzne krúžky, ... a tu sa musíme naučiť správať, teda zvládať nároky, pravidlá, kooperovať, pomáhať, komunikovať, prispôsobovať sa podmienkam. Čo sa stane keď to nezvládneme? Nechceme ísť do školy, nebaví nás vyučovanie, venujeme pozornosť...
|
|
0,1 |
20x |
|
Poruchy správania z pohľadu Adlerovskej individuálnej psychológie
Seminárna práca5 s. / 3. roč. / doc
Správanie vo všeobecnosti môžeme definovať ako akýkoľvek prejav živého organizmu, ktorý je pozorovateľný navonok, je to všetko, čo človek hovorí alebo robí. To konanie, ktoré nie je v súlade so spoločensky prijatými normami a pravidlami sa označuje ako problémové. P. Říčan definuje poruchy správania ako opakujúci sa a trvalý vzorec disociálneho, agresívneho a vzdorovitého správania- krádeže, bitky, krutosť voči ľuďom a zvieratám, opakované klamstvá, záškolástvo, úteky z domu,.. Existujú rôzne kl...
|
|
0,1 |
29x |
|
Klasifikácia porúch správania z psychologického hľadiska
Prednášky23 s. / - roč. / doc
KLASIFIKÁCIA PORÚCH SPRÁVANIA Z PSYCHOLOGICKÉHO HĽADISKA
Pri klasifikácii porúch správania z psychologického hľadiska ide o disharmóniu-rozvrátenosť a instabilitu-nepokoj osobnosti v oblasti sociálnej sféry, potom o instabilitu so sklonmi k asociálnemu až antisociálnemu správaniu.
Pri hodnotení je vždy dôležitý sociálno-etický faktor, a to v tom zmysle, že správanie jednotlivca s poruchou osobnosti je v priamom rozpore so spoločenskou konvenciou-spoločenskou zvyklosťou, ustáleným spôsobom a ...
|
|
0,3 |
78x |
|
Špeciálne školstvo v Belgicku - nemecky hovoriaca komunita
Semestrálna práca32 s. / 1. roč. / ppt
V období medzi 1820 a 1840 bolo v Belgicku pre nepočujúcich a nevidiacich založených viacero zariadení. V roku 1853 sa dovoláva Kongregácia milosrdných bratov po iniciatíve psychiatra J. Grisleina vyučovania pre duchovne (mentálne) zaostalých v živote. Prakticky od jej vzniku napreduje spôsob vyučovania, ktorý diferencuje žiakov s ľahším a ťažším mentálnym postihnutím. Na začiatku minulého storočia , t.j. v súvislosti so zavedením zákona o povinnej školskej dochádzke (v roku 1914) venuje človek ...
|
|
0,2 |
6x |
|
Výchovné problémy v súčasnej spoločnosti - alkoholizmus
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Práca sa venuje jednému zo závažných výchovných problémov našej spoločnosti- alkoholizmu. Zaoberá sa rôznymi aspektami, pohľadmi, rozoberá rôzne otázky a poznatky. Jej cieľom je zachytiť základné fakty týkajúce sa alkoholu, závislosti na ňom, a okolnosťami jeho užívania u viacerých vekových kategórií s dôrazom na dospievajúcich a mladých dospelých.
|
|
0,1 |
46x |
|
Poruchy správania , ADHD - porucha pozornosti sprevádzaná hyperaktivitou
Referát6 s. / 1. roč. / docx
Predmetom školskej psychológie je aj sociálne správanie žiaka v skupine rovesníkov. Školská trieda patrí medzi základné sociálne útvary žiaka. Je miestom, kde trávi významnú časť svojho života a kde sa dostáva do závažných sociálnych vzťahov a situácií, ktoré sú zdrojom pozitívnych a negatívnych podnetov, ale aj celého radu osobných problémov a konfliktov.
Na vzniku problémov v správaní detí sa podieľajú mnohé faktory, ktoré môžeme rozdeliť do troch skupín:
1. exogénne - strata jedného zrodičo...
|
|
0,1 |
15x |
|
Delikvencia a agresia mládeže
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
V súčasnosti narastá počet detí a mladistvých, ktorí majú rôzne problémy, či už v oblasti osobného a emocionálneho prežívania, ale aj v oblasti porúch správania, považujeme za dôležité, aby sa s touto problematikou oboznámili všetci tí, ktorí sa na výchove mladej generácie profesionálne podieľajú - učitelia, vychovávatelia, majstri odborného výcviku, metodici zariadení pre prácu s deťmi a mládežou, sociálny pracovníci a iný. V tejto práci sa hlavne zameriavame na charakteristiku pojmov delikvenc...
|
|
0,1 |
37x |
|
Pedagogická diagnostika - Poruchy správania (Záznam z pedagogickej diagnostiky žiaka)
Analýza4 s. / 1. roč. / doc
Rodinná situácia:XY pochádza z viacdetnej rodiny, zo sociálne znevýhodneného prostredia. Má 10 súrodencov, narodil sa ako siedme dieťa v poradí. Rodičia nie sú zosobášení. Celá rodina, teda 13 osôb, žije v nevyhovujúcich podmienkach, v dvoch miestnostiach. Dieťa nemá svoje vyhradené miesto a vlastnú posteľ. Otec pracuje na fuškách, matka je na rodičovskej dovolenke. Domáce prostredie je nepodnetné, deti spávajú na matracoch, na zemi a ziaľ sú svedkami intímneho kontaktu rodičov. Spôsob života v ...
|
|
0,1 |
17x |
|
Skriptá zo sociálnej patológie
Skriptá186 s. / 2. roč. / pdf
Sociálna patológia (ang, socialpathology, nem, Sozialpathologie, fi\ pathologie sociále)je súhrnný pojem pre označenie chorých, nenormálnych, všeobecne nežiadúcich spoločenských javov. Palria sem aj sankcionované formy devianlného správania, ako aj štúdium príčin ich vzniku a existencie. Pojem začal používať významný anglický filozofa sociológ H, SPENCER (1820 - 1903), jeden zo zakladateľov pozitivizmu v spoločenských vedách a zástanca evolucionizmu. Spencer hľadal paralelu medzi sociálnou a bio...
|
|
1,4 |
8x |
|
Socializácia detí z poruchami správania v detskom kolektíve
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / doc
Sociálna práca - Deti s poruchami učenia. Hlavnou úlohou mojej práce je to, aby sme si osvojili základné pojmy a definície z oblasti sociálnej práce, špeciálnej pedagogiky a starostlivosti o deti s poruchami správania. V našej práci sme sa zaoberali problematikou porúch správania deti a ich socializáciou. V teoretickej časti sme charakterizovali poruchy správania u detí a socializáciu. Dieťa nedodržiava a porušuje spoločensky záväzné pravidlá, zásady, predpisy, ustanovenia, ktoré určujú správani...
|
|
0,1 |
16x |
|
Hyperaktivita - syndrómom poruchy pozornosti
Referát3 s. / 1. roč. / doc
Hyperaktivita je syndrómom poruchy pozornosti, ktorý poznáme pod skratkou ADHD. (ADHD= Antion Deficit and Hyperactivity Disorder)
Odborné štúdie ukazujú, že porucha ADHD má biologickú podstatu. Už počas tehotenstva sa mozog detí s ADHD vo väčšine prípadov vyvíja inak ako u ostatných detí. Ich nervové bunky, ale aj svalové skupiny sa rýchlo unavia, a preto dlho nevydržia pri jednej činnosti. Častejšie totiž musia zapájať iné mozgové centrá. Príznaky ADHD začínajú byť zjavné v predškol...
|
|
0,1 |
3x |
|
Psychológia agresivity
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
Agresivita a vymedzenie pojmu
Agresivita je zameraná určitý predmet, ktorý je, alebo si osoba myslí, že je zdrojom frustrácie, záťaže. Nie vždy ide o negatívne reakcie, najmä z hľadiska dosiahnutia cieľa, uvoľnenie sa však v takomto prípade nedosahuje. Negatívne môže byť, ak objekt agresie nie je príčinou frustrácie, napríklad agresia smeruje k „obetnému baránkovi“ v skupine.
Môže ísť o:
1. extrapuntívne reakcie, keď správanie smeruje k predpokladaným zdrojom frustrácie (predmety, ľudia)...
|
|
0,1 |
4x |
|
Multikulturálne ošetrovateľstvo
Seminárna práca5 s. / 4. roč. / pdf
Poznávanie jazyk, komunikácia, gestá - dieťa rozpráva plynule po slovensky, reč dyslalická, komunikuje
primerane svojmu veku, pri hovore živo gestikuluje rukami, často býva hlučný. Ovláda aj
rómsky jazyk, v škole ho používa občas, keď nadáva. spôsob odievania, telesný vzhľad - oblečenie má jednoduché, oblečenie je často pomerne
špinavé a nepríjemne zapácha, hlavne po návrate z domu. Celkový telesný vzhľad pôsobí
neupravene. Rovnaké veci nosí viac týždňov. Celkový vzhľad neupravený k osobnej ...
|
|
0,1 |
26x |
|
Sociálna deviácia a sociálne správanie
Referát1 s. / 1. roč. / docx
Sociálna deviácia =predstavuje podtriedu soc. správania a súčasne termín na označenie odchýlky od očakávaného štandardizovaného a inštitucionalizovaného správania, ktoré predpisuje soc. norma platná v určitej spoločnosti, skupine, soc. útvare. V kategoriálnej oblasti sociológie deviantného správania sa dnes vychádza z Durkheimovho a Weberovho konceptu normy, kde sa norma identifikuje ako elementárny prvok soc. existencie ľudstva. Správanie =zmysluplná odpoveď jednotlivca alebo skupiny na situáci...
|
|
0,1 |
25x |
|
Kazuistika - dieťa s diagnózami F 90.0 ADHD, F 91 porucha správania, F 94.1 poruchy sociálnej prispôsobivosti
Projekt3 s. / 1. roč. / doc
matka - XX, narozena 1974, bydlela v Třeboni, v 19ti letech odešla z domu, žila s partou na okraji města v opuštěném domě, seznámila se zde s budoucím otcem svých dětí, začínala na marihuaně, dále experimenty se středně tvrdými drogami, poslední stálou drogou se stal heroin, absolvovala ZŠ a dále SŠ obor cukrářství, po SŠ zaměstnána u soukromníka, vyhozena po 6 měsících pro neplnění pracovních povinností, poté již zmíněná parta a nechtěné těhotenství, partner ji nutí k potratu, její matka si nep...
|
|
0,1 |
64x |
|
Skupiny detí s poruchami správania
Referát5 s. / 2. roč. / pdf
Za kriminalitu sa považuje porušenie niektorých spoločnosťou prijatých noriem, ktoré porušenie aj sankcionujú. Ten istý čin sa v jednej spoločnosti považuje za delikt, kým v inej nie, prípadne ten istý čin aj v tej istej spoloč¬nosti sa v inej dobe posudzuje odlišne. Aj spoločenská situácia ovplyvňuje posudzovanie činov (napr. zabitie nepriateľa vo vojne či vražda v pokojnej spoločenskej situácii). Treba brať do úvahy aj odlišnosť hodnotových systé-mov v rôznych kultúrach a ich zmeny v čase. U m...
|
|
0,1 |
4x |
|
Poruchy správania zo špeciálnopedagogického hľadiska
Seminárna práca15 s. / - roč. / doc
Poruchy správania zo špeciálnopedagogického hľadiskaPoruchy správania v oblasti špeciálnej pedagogiky majú svoje členenie podľa stupňa spol. závažnosti a nebezpečnosi. Delia sa na asociálne a antisociálne. Ďalej sa členia podľa príčin prevládajúcej zložky osobnosti narušeného na: - jednotlivcov s poruchou osobnosti,- osoby neurotické, - osoby sociálne neprispôsobivé, - osoby s poruchou kognitívnych schopností. Všetky psychické funkcie môžu byť nejakým spôsobom narušené. Z kognitívnych procesov b...
|
|
0,2 |
149x |
|
Poruchy správania
Prednášky13 s. / 2. roč. / doc
Správanie, poruchy správania – charakteristika
Ľudská psychika je jednotkou správania a prežívania a správanie je jednotkou, ktorá sa prejavuje navonok.
Správanie – taká aktivita jednotlivca, ktorú môže pozorovať iná osoba, ktorú môžu zachytiť prístroje, ktoré môže pôsobiť na okolie.
Správanie je súhrn všetkých zistiteľných a merateľných vonkajších psychických prejavov jednotlivca, ktoré sú reakciou na vnútorné alebo vonkajšie podnety. Je prejavom určitého stupňa vývinu osobnosti dieťaťa. M...
|
|
0,1 |
33x |
|
Poruchy správania dieťaťa ako edukačný problém
Seminárna práca7 s. / - roč. / doc
Tematike poruchy správania sa venuje mnoho vedných odborov: psychológia a psychiatria, pedagogika, sociológia, ale aj právne vedy. V oblasti problematiky porúch správania doposiaľ vládne značná nejednotnosť, či už v používanej terminológii alebo v klasifikácii jednotlivých porúch správania. Poruchy správania sú v odbornom aj v praktickom slova zmysle veľmi široko chápaným pojmom. Ide o rôznorodé - z hľadiska príčin vzniku ako aj prejavov - formy neprispôsobivého správania, ktoré majú nepriaznivý...
|
|
0,1 |
17x |
|
Integrácia detí a mládeže s poruchami správania u nás a v zahraničí
Referát4 s. / 2. roč. / docx
Po „Nežnej revolúcii“ v roku 1989 sa i u nás na Slovensku začal riešiť problém s integráciou detí a mládeže s poruchami správania. Dovtedy tieto deti absolvovali výučbu v obyčajných školách.
Poruchy správania môžeme rozdeliť na tri základné stupne:
• Disociálne správanie (napr. neposednosť, hádavosť, vykrikovanie počas vyučovania)
• Asociálne správanie (tu jedinec porušuje mravné normy spoločnosti, ale ešte nie právne normy, napr. pravidelné úteky spojené s túlaním, toxikománia, tabakizmus, f...
|
|
0,1 |
8x |
|
Sociálna patológia
Prezentácia68 s. / 3. roč. / ppt
Súhrnný pojem na označenie chorých, nenormálnych, všeobecne nežiaducich spoločenských vzťahov
Sankciované formy deviantného správania
Štúdium príčin ich vzniku
SPECNER /1820-1903/ filozof, sociológ – sociálny biologizmus ––- sociálne deviácie
E.DURKHEIM /1855-1917/zakľadateľ vedeckej sociológie – soc.patológia je veda o chorobách a nepriaznivých skutočnostiach, činoch správaní, ktoré sa odchyľujú od stanovených noriem , ale zároveň sú organickou súčasťou , komponentom života sociálnych ...
|
|
0,2 |
4x |
|
Duševné poruchy a poruchy správania
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Duševné poruchy a poruchy správania
Piata kapitola Medzinárodnej klasifikácie chorôb Duševné poruchy a poruchy správania obsahuje jedenásť skupín duševných porúch. Sú to:
F00 - F09 Organické duševné poruchy vrátane symptomatických
F10 - F19 Poruchy psychiky správania zapríčinené užitím (užívaním) psychoaktívnych látok
F20 - F29 Schizofrénia, schizotypové poruchy a poruchy s bludmi
F30 - F39 Afektívne poruchy
F40 - F48 Neurotické, stresom podmienené a somatoformné poruchy
F5...
|
|
0,1 |
11x |
|
Poruchy správania a sociálnej deviácie
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Seminárna práca sa venuje objasneniu základných pojmov ako sú poruchy správania najmä však z kvalitatívneho a kvantitatívneho hľadiska, stručne rozoberá problematiku sociálnej deviácie. Cieľom práce je poukázanie na vážne problémy modernej spoločnosti, ich dopad na správanie a konanie jednotlivcov. V závere sa práca venuje možným riešeniam a opatreniam uvedených problémov...
|
|
0,1 |
52x |
|
Poruchy správania u exotických vtákov
Poznámky2 s. / - roč. / doc
1. Prehltanie vzduchuniektoré samčeky anduliek sú schopné prehĺtaním vzduchu nafúknuť hrvoľ ako balónvznik dilatácie a atónie hrvoľa, náchylnosť na zápal hrvoľaetiológia: pravdepodobne nudaTh dôsledkov, vtáky sa od zlozvyku odučiť nedajú2. Obhryzávanie periazlozvyk u výstavných anduliekkostrnky veľkých letových pier si vtáky intenzívne ozobávajú a skracujú ich dĺžkupostihnuté perie odstáva od telanarušuje sa letová schopnosť vtákovTh: úprava chovu a kŕmenia, čerstvé konáre na ozobávanie, dosaden...
|
|
0,1 |
2x |
|
Pedagogika a poruchy správania
Prednášky44 s. / - roč. / doc
• Špeciálna pedagogika - je vedná oblast v ústave pedagogických vied, ktorá sa zaoberá teóriou, praxou výchovy, edukácie detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivost z důvodu mentálního, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačních schopností, či psychosociálního narušenia, alebo z dôvodu onych specifických daností, porúch učenia, správania.
• Môžu sa sem zaradiť aj jedinci s výnimočným nadaním a talentom, či inými specifickými potrebami.
• Pred...
|
|
0,4 |
19x |
|
Poruchy pripomínajúce ADHD
Referát6 s. / - roč. / doc
Nie každé dieťa, ktoré je hyperaktívne a impulzívne a má problémy so sústredením a pozornosťou, trpí ADHD. Existujú ďalšie telesné a psychické poruchy, ktoré môžu ADHD pripomínať. Je dôležité, aby odborníci pracujúci s dieťaťom dokázali rozoznať jednotlivé prejavy týchto porúch a neunáhlili sa pri pripisovaní „nálepky“ dieťaťu.
|
|
0,1 |
2x |
|
Poruchy správania
Semestrálna práca9 s. / 2. roč. / doc
Poruchy správania sú v odbornom aj v praktickom slova zmysle veľmi široko chápaným pojmom. V zásade ide o rôznorodé - z hľadiska príčin vzniku ako aj prejavov -formy neprispôsobivého správania, ktoré majú nepriaznivý vplyv na sociálne vzťahy jednotlivca a na jeho sociálnu adaptáciu. Definíciu a klasifikáciu porúch správania môžeme nájsť v medicínskej, psychologickej, sociologickej, či pedagogickej literatúre a to odráža aj celkové poňatie tohto problému. (Štátny pedagogický ústav, 2004)
|
|
0,1 |
14x |
|
Špecifické poruchy správania
Prezentácia24 s. / - roč. / ppt
Poruchy správania
Sú charakterizované opakujúcim sa a trvalým obrazom disociálneho agresívneho a vzdorovitého správania.
Z pedagogického hľadiska sú poruchy správania chápané ako široké, etiologicky rôznorodé spektrum maladaptívneho správania, pričom jedinec je rezistentný na bežné výchovné pôsobenie a jedná sa o trvalejší ráz a prejav osobnosti.
|
|
0,5 |
58x |
|
Poruchy správania
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
Dieťa s poruchou správania môže mať prejavy, ktoré sa nezlučujú so školským poriadkom a jeho správanie môže mať dopad na samotný výkon žiaka, na jeho učebné výsledky a celý priebeh vyučovania. To znamená, že cez vyučovanie vstáva, chodí po triede, je ťažko usmerniteľné. Takéto dieťa sa môže javiť ako nesmierne húževnaté, no jeho sebavedomie je väčšinou veľmi nízke. Môže pôsobiť dojmom nezáujmu o svoje okolie. Jeho študijné výsledky môžu byť na nízkej úrovni. Je však nutné zistiť, či výkony, ktor...
|
|
0,1 |
6x |
|
Patopsychológia
Poznámky5 s. / 2. roč. / doc
Patopsychológia – je psychologická vedecká disciplína, ktorá sa zaoberá procesmi ľudí, psychickými javmi, ktorí majú zmyslový alebo telesný nedostatok. Špeciálna pedagogika a patopsychológia majú spoločný cieľ a to, zaoberajú sa človekom s hendikepom. Obe vedy používajú rovnaké metódy: pozorovanie, rozhovor, testy, experiment...
Normalita a abnormalita
Chápanie normality sa vyvíja a mení. Okrem toho rozlíšenie toho, čo je ešte normálne a čo je už odchýlkou, závisí od teoretického prístupu aj o...
|
|
0,1 |
47x |
|
Poruchy správania
Referát3 s. / - roč. / doc
Čo sú poruchy správania?
- Sú to rôznorodé, z hľadiska príčin vzniku ako aj prejavov, formy nespôsobilého správania, kt. majú nepriaznivý vplyv na sociálne vzťahy jednotlivca a jeho sociálnu adaptáciu.
- Z pedagogického hľadiska sú poruchy správania chápané ako široké, etiologicky rôznorodé spektrum maladaptívneho správania, pričom jedinec je rezistentný na bežné výchovné pôsobenie a jedná sa o trvalejší ráz a prejav osobnosti.
Vznik týchto porúch podmieňujú:
- VONKAJŠIE činitele (nevhodn...
|
|
0,1 |
7x |
|
Hyperaktivita
Referát5 s. / - roč. / doc
HYPERAKTIVITA
Často počujeme hlavne medzi rodičmi skloňovať výraz: „On nie je nevychovaný, je len hyperaktívny“. Niekedy sa toto slovo používa naozaj neuvážene a na kamuflovanie výchovných prešľapov. Kde však skutočne je hranica medzi nezvládnutým dieťaťom a dieťaťom nezvládnuteľným bežnými výchovnými prostriedkami? Koľko detičiek skutočne potrebuje „iné pedagogické metódy“ a kedy už myslieť na problém? Na túto otázku je najlepšie posvietiť si s odborníkmi.
Priblížme si veľký balíček porú...
|
|
0,1 |
1x |
|