Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Procesný manažment

«»
Prípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
58 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40207
Posledná úprava
06.05.2012
Zobrazené
1 874 x
Autor:
stevogubik
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Popíšte prínosy procesného manažmentu
- Štandardizácia procesov
- Jednoznačná identifikácia zodpovednosti
- Zodpovednosť – právomoc a kompetencie
- Zredukovanie zbytočnej deľby práce
- Odstránenie duplicít
- Eliminovanie neefektívnych činností
- Cielená orientácia na zákazníka
- Zmapovanie a zdieľanie znalostí
- Nepretržité zlepšovanie

2. V ktorých oblastiach manažmentu podľa Vás priniesol procesný prístup výrazný posun „vpred“?
Jednoznačne v manažmente zmien. Kolektívna motivácia. Keďže sú zamestnanci súčasťou tímu, sú aj hodnotení ako tím a nie samostatne.
...

Kľúčové slová:

proces

manažment

prístup

model

reinžiniering

EFQM



Obsah:
  • 1. Popíšte prínosy procesného manažmentu
    2. V ktorých oblastiach manažmentu podľa Vás priniesol procesný prístup výrazný posun „vpred“?
    3. Charakterizujte rozdiel medzi funkčným a procesným prístupom – aké dôvody viedli k vývoju smerom k procesnému manažmentu?
    4. Aké boli nedostatky funkčného prístupu (vzhľadom na vývoj podnikania), ktoré viedli k vzniku procesného manažmentu?
    5. Popíšte súvislosti medzi projektovým a procesným prístupom (spoločné znaky).
    6. Charakterizujte podstatu zákazníckeho prístupu v procesnom manažmente.
    7. Popíšte v čom je podstata vnímania interných zákazníkov v procesnom prístupe?
    8. Definujte proces, jeho vstupy a výstupy, regulátory a zdroje. Aký je význam takéhoto komplexného pohľadu na proces?
    9. Stručne objasnite význam atribútov, ktoré sa priraďujú procesom.
    10. Charakterizujte nasledovné úrovne: Proces, Aktivita, Činnosť, Operácia. Aký je význam rozlišovania týchto úrovni?
    11. Charakterizujte rozdiel medzi hlavnými a riadiacimi procesmi v organizácii.
    12. Charakterizujte podporné procesy a uveďte aspoň 2 príklady konkrétnych podporných procesov v organizácii.
    13. Charakterizujte rozdiel medzi ,,Procesným manažmentom“ a „Procesnou analýzou“.
    14. Charakterizujte možné využitia procesného manažmentu pre zvyšovanie výkonnosti organizácie.
    15. Popíšte, čo je Reinžiniering a aká je jeho využiteľnosť.
    16. Popíšte fázy Reinžinieringu.
    17. Porovnajte dva najznámejšie metódy zlepšovania: Reinžiniering a Kaizen.
    18. Popíšte dôvody a využiteľnosť vizualizácie procesov
    19. Charakterizujte čo sú to procesné mapy a čo rozumieme pod mapovaním procesov.
    20. Popíšte postupy modelovania: zhora nadol a zdola nahor a uveďte kedy je ktorý z nich vhodnejšie uplatniť.
    21. Prečo je dôležité venovať sa štandardom (jazykom) modelovania procesov? Uveďte aspoň 4 modelovacie štandardy.
    22. Charakterizujte modelovací štandard EPC – uveďte aké objekty používa, a aké sú jeho hlavné zásady.
    23. Popíšte význam využívania softvérov pri mapovaní procesov. Aký je rozdiel medzi kresliacimi a modelovacími nástrojmi.
    24. Objasnite podstatu EFQM.

Zdroje:
  • Ján Papula, Procesný manažment