Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 154
projektov

Otázky na elementárnu didaktiku

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
15 x
Veľkosť
0,6 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
45245
Posledná úprava
25.06.2025
Zobrazené
1 820 x
Autor:
lyliankan
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vypracované otázky k predmetu Predškolská a elementárna didaktika a diagnostika, konkrétne na časť: elementárna didaktika

Komplexný prehľad otázok a poznámok k predmetu elementárna didaktika, ktoré sú tematicky rozdelené podľa testov A1, A2, A3, B, B2, C a D. Každá sekcia sa venuje inej oblasti didaktiky, ako sú činitelia edukačného procesu, rôzne taxonómie vzdelávacích cieľov (Bloomova, Niemierkova, Tollingerovej), vyučovacie metódy a organizačné formy, ako aj funkcie vyučovania a metódy hodnotenia. Text zahŕňa definície, charakteristiky, porovnania, klasifikácie a praktické príklady použitia didaktických javov. Osobitne sú spracované témy ako úlohy učiteľa, domáce úlohy, formulovanie cieľov, edukačné kompetencie, chyby hodnotenia a ďalšie. Dokument môže byť využitý ako prípravný materiál pre študentov pedagogických fakúlt pri príprave na skúšky a zápočty, ako aj ako podporný text pri didaktickej praxi.

Kľúčové slová:

elementárna didaktika

vyučovací proces

učiteľ

žiak

taxonómie cieľov

didaktické zásady

organizačné formy

vyučovacie metódy

hodnotenie žiakov

učebné pomôcky

kooperatívne učenie

funkcie vyučov



Obsah:
  • TEST A1
    1. Činitele edukačného procesu
    2. Niemierkova a Tollingerovej taxonómia
    3. Voľný počet hodín podľa ŠVP
    4. Organizačná forma, exkurzia a vychádzka
    5. Inscenačná, situačná a brainstorming metóda

    TEST A2
    1. Činitele edukačného procesu
    2. Bloomova taxonómia

    TEST A3
    1. Funkcie vyučovacieho procesu
    2. Obsahový a výkonový štandard
    3. Vývoj didaktiky
    4. Chyby hodnotenia
    5. Etapy vyučovacieho procesu

    TEST B
    1. Kľúčové kompetencie učiteľa podľa Tureka
    2. Triedno-hodinový systém
    3. Didaktické zásady
    4. Učebná pomôcka a didaktická technika
    5. Možnosti využitia voliteľných hodín

    TEST B2
    1. Funkcie vyučovacích metód
    2. Ústne, písomné a praktické skúšanie
    3. Učebné osnovy a plány
    4. Funkcie učiteľa
    5. Metódy DITOR, konceptuálne mapovanie, projektová metóda

    TEST C
    1. Kompetencie žiaka z ISCED 1
    2. Vnútorné a vonkajšie činitele
    3. Formulovanie cieľov
    4. Kooperatívne vyučovanie
    5. Chyby hodnotenia

    TEST D
    1. Etapy vyučovacieho procesu
    2. Metóda, heuristický a sokratovský rozhovor
    3. Formulácia cieľov
    4. Domáce učebné práce
    5. Programy ŠVP

    TEST E
    1. Komenský a ďalší autori
    2. Krathwohlova taxonómia
    3. Funkcie učebnice
    4. Hodnotenie, skúška, klasifikácia
    5. Komponenty vyučovacieho procesu

Zdroje:
  • PETLÁK, E. 2004. Všeobecná didaktika. Bratislava: Iris, 2004.
  • Štátny vzdelávací program ISCED 1 - primárne vzdelávanie. Bratislava: MŠ SR, 2008.
  • TUREK, I. 2008. Didaktika. Bratislava: Iura Edition, 2008.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko