Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Cenová politika - cena v marketingu

«»
Prípona
.doc
Typ
ťahák
Stiahnuté
7 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
6654
Posledná úprava
09.08.2018
Zobrazené
2 102 x
Autor:
gabistar
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
CP - súbor opatrení štátu alebo firmy v oblasti cien; je súčasťou HP štátu alebo firemnej obchodnej politiky;K uvedenému súboru opatrení patria zásady pre uplatňovanie cenovej sústavy a ovplyvňovanie úrovne cien, využívanie cien pri realizácii zámerov hosp.politiky štátu alebo obch.politiky firmy (vyrovnávanie P a D, ovplyvňovanie reál.príjmov a pod.). Cenový systém v trh.ek.je hlavným, nie však jediným prostriedkom realizácie funkcií ek.sys. Je to sys.ek.organizácie, ktorého podstata spočíva v tom, že každý jednotlivec, vrátane práv.subjektov sa samostatne rozhoduje, čím prispieva k rozvoju hospodárstva krajiny, každý subjekt pri tom sám vie, že svoj produkt môže predať len za takú cenu, kt.vyhovuje aj kupujúcemu a že on môže získať produkty poskytované inými subjektami len za cenu, kt.je prijateľná pre neho.
Cenový systém plní niekoľko funkcií:
•zabezpečuje prenos inf.o potrebách, disponib.zdrojoch, výr.možnostiach,
•vytvára podnety pre výrobcu i SPTR,
•distribuuje dôchodky.

Význam ceny:
Cena sa chápe ako peň.výraz hodnoty, ako ek.kategória tovarového hospodárstva, kt.vyjadruje výmenný pomer medzi veľkosťou hodnoty určitého tovaru a nezávisle od nej existujúcim peň.tovarom, teda peniazom

Kľúčové slová:

cenová politika

marketing

trhová ekonomika

cenová citlivosť

alokácia nákladov

konkurencia

koeficient istoty

dopyt

produkcia

zisk



Obsah:
  • CP
    Cenový systém
    Význam ceny
    Faktory rozhodovania o cenách
    MOP
    Vzťah ceny, zisku a objemu realizovanému produkcie
    Vzťah cien a nákladov
    Riziko v cenovom rozhodovaní
    Cenové stratégie
    Východiská tvorby cenovej stratégie
    Test cenovej citlivosti
    Alokácia nákladov
    Funkcia nákladov pri tvorbe cien
    Prístup založený na dopyte
    Prístup založený na zákl. konkurencie
    Koeficient istoty (Ki)