| Osobnosť vedúceho zamestnanca a jeho vplyv na pracovnú klímu školy
 
																
																Záverečná práca35 s. / 1. roč. / odt
																Pokrok ľudstva kladie stále vyššie nároky na výchovno - vzdelávaciu sústavu. V súvislosti s rastúcimi nárokmi na vzdelanie vzrastá aj pozornosť venovaná predškolskej výchove detí. Je známe, že podchytenie záujmu detí o poznávanie a tvorivú činnosť už v predškolskom veku sa veľmi priaznivo prejaví po ich príchode do základnej školy. Pokrok v napredovaní týchto detí je jednoznačne vyšší.Aj v nás sa ako dôsledok uvedomenia si významu tejto výchovy rozvinula diskusia o účelnosti povinnej predškolske... |  | 0,1 | 5x |  | 
            
                                
                    
                        | Integrovaný projekt na multikultúrnu a emocionálnu výchovu rómskych a nerómskych žiakov
 
																
																Projekt11 s. / 1. roč. / doc
																Pedagogický projekt zameraný na rozvoj multikultúrnej a emocionálnej výchovy žiakov prostredníctvom práce s rómskym literárnym textom. Cieľovou skupinou sú deti zo školského klubu (literárny krúžok), pričom projekt integruje viaceré vyučovacie predmety - matematiku, hudobnú, výtvarnú a pracovnú výchovu. Jadrom je rozprávka Dezidera Bangu „Krajina piatich potokov“, ktorú žiaci interpretujú, dramatizujú a analyzujú z hľadiska kultúrnych hodnôt a emocionálnych prejavov. Projekt zahŕňa rôzne zážitko... |  | 4,6 | 4x |  | 
            
                                
                    
                        | Vypracované štátnicové otázky - pedagogika a psychológia
 
																
																Štátnicové otázky138 s. / 3. roč. / doc
																Historický a súčasný kontext predškolskej pedagogikyDEJINY VÝCHOVYPredmet = skúmanie výchovy ako špeciálneho javu + jeho vývojaZdroj poznávania = dejiny ľudstva Prameň poznávania = všetko kultúrne ľudské dedičstvoDEJINY ŠKOLSTVA A ŠKOLSKÝCH INŠTITÚCIÍPredmet=skúmanie vzniku a vývoja školských a vzdel zariadení (procesy a obsahy vzdel)DEJINY PEDAGOGICKÝCH TEÓRIÍPredmet = skúmanie názorov a teórií ktoré vytvorili známe osobnosti --- vznik a vývoj pedagogických koncepcií, hnutí a vzťahy medzi nimi ... |  | 0,7 | 51x |  | 
            
                                
                    
                        | Rodinná výchova dieťaťa predškolského veku
 
																
																Semestrálna práca8 s. / 1. roč. / odt
																Na správny fyzický a psychický vývoj väčšiny ľudí má rozhodujúci vplyv spoločenstvo, teda sociálna skupina, ktorej je súčasťou. Prvá skupina ľudí, s ktorou sa človek po narodení dostáva do vzájomného kontaktu je RODINA.Cieľom tejto seminárnej práce je charakterizovať výchovu dieťaťa predškolského veku v rodine a jej prostredí. Poukázať na špecifiká rodiny, vplyv jej fungovania na výchovu dieťaťa predškolského veku a vymedzenie faktorov ovplyvňujúcich jeho výchovu v rodinnom prostredí. Aby sme mo... |  | 0,1 | 4x |  | 
            
                                
                    
                        | Príprava výchovno-vzdelávacej činnosti v materskej škole
 
																
																Iné9 s. / 1. roč. / docx
																Metodický postupOrganizácia prostredia:Motivácia - sed skrížmo na koberci pred tabuľou, potom sa deti presunú k pracovným stolom - riadená činnosť.Vytvorené herné kútiky:- dramatický kútik - konštrukčný kútik 
Motivačná časť: 
Po príchode deti pozdravím, privítam. Deti si posadajú na koberec . Na tabuli bude príbeh „O Medovníkovom domčeku“ ako maľované čítanie. Spoločne si rozprávku prečítame. 
Po dočítaní rozprávky sa detí budem pýtať, čo všetko by mohli nájsť v lese, kde bol postavený med... |  | 0,7 | 30x |  | 
            
                                
                    
                        | Rómska kultúra a edukácia rómskych žiakov
 
																
																Poznámky6 s. / 1. roč. / doc
																Komplet poznámky z predmetu Rómska kultúra a edukácia rómskych žiakov.1. Antropológia človeka. Rómovia v dokumentoch.2. Pravlasť Rómov. Migračné trasy. Rómovia v Európe. 3. Rómska rodina zo sociálne znevýhodneného prostredia. Znaky, odlišnosti. Špecifiká výchovy detí v rodine. Dôsledky izolácie.4. Problematika majority a minorít v spoločnosti.5. Reč, jazyk. Zvyky, obyčaje. Literárne pramene o Rómoch.6. Rómske umenie. Hudba, tanec, divadlo.7. Rómske remeslá. Záchrana tradičných remesiel - kultúrn... |  | 3,5 | 10x |  | 
            
                                
                    
                        | Integratívny hrovo - edukačný projekt
 
																
																Semestrálna práca12 s. / 2. roč. / docx
																Téma: V zdravom tele zdravý duchCieľ projektu: Integrované prepájanie hier v edukačnej realite Špecifický cieľ: Rozvíjať pozitívny vzťah k svojmu zdraviuCieľová skupina: veková kategória 5 -6 ročných detíTrvanie projektu: 2 dniHry a hrové činnostiČo mi chutíMaterská škola: heterogénna Vek. Kategória detí: 5- 6 rokovŠpecifický cieľ: dokázať rozlíšiť zdravé a nezdravé potravinyObsahový štandard: zdravé potravinyVýkonový štandard: poznať, rozlíšiť, triediť a vyberať si zdravé potraviny Metódy: Slov... |  | 0,9 | 38x |  | 
            
                                
                    
                        | Vývoj profesie učiteľa
 
																
																Seminárna práca11 s. / 1. roč. / docx
																Učitelia zohrávajú a budú zohrávať stále významnejšiu rolu v učiacej sa spoločnosti 21. storočia. Taktiež ostatní pedagogickí zamestnanci, podieľajúci sa na výchove a vzdelávaní všetkých vekových kategórií detí, mládeže a dospelých, sú zahrnutí do profesie, ktorá spolu poskytuje expertnú výchovnú a vzdelávaciu službu spoločnosti.Učitelia a pedagogickí zamestnanci sú príslušníkmi učiacich sa spoločenstiev a stávajú sa spolutvorcami vzdelávacieho obsahu a koncepcií výchovy, vzdelávania a vyučovani... |  | 0,1 | 10x |  |