Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Príprava výchovno-vzdelávacej činnosti v materskej škole

«»
Prípona
.docx
Typ
iné
Stiahnuté
20 x
Veľkosť
0,7 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
47951
Posledná úprava
07.06.2021
Zobrazené
3 785 x
Autor:
slavka.ilavska
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Metodický postup
Organizácia prostredia:
Motivácia - sed skrížmo na koberci pred tabuľou, potom sa deti presunú k pracovným stolom - riadená činnosť.
Vytvorené herné kútiky:
- dramatický kútik
- konštrukčný kútik

Motivačná časť:
Po príchode deti pozdravím, privítam. Deti si posadajú na koberec . Na tabuli bude príbeh „O Medovníkovom domčeku“ ako maľované čítanie. Spoločne si rozprávku prečítame.
Po dočítaní rozprávky sa detí budem pýtať, čo všetko by mohli nájsť v lese, kde bol postavený medovníkový domček. Deti vymenujú rôzne časti živej i neživej prírody, živočíchy i rastliny. Pokračujem v dialógu: „Čo vo vás vzbudzuje bojazlivosť?“ Pri hovorení slova bojazlivosť zdôrazním hlásku J a vyznačím písmeno aj pri napísaní tohto slova na tabuli. Deti mi odpovedajú, že strach a bojazlivosť pociťujú z ježibaby. Vedľa slova bojazlivosť napíšem slovo Ježibaba a znovu vyznačím hlásku J. Spoločne si vyznačíme písmeno J ako bojazlivé písmeno. Navrhnem im rôzne aktivity.
Riadená činnosť
Expozičná časť: Deti sa presunú k stolu, kde budú pracovať s pracovným listom. Vyzvem ich aby pomenovali obrázky z lesa, keďže tam žila ježibaba v domčeku, znázornené v pracovnom liste. Potom ich pozornosť upriamim na to aby si všimli, že každé slovo začína tou istou hláskou. Nahlas vyslovím každé slovo vyznačené obrázkom v pracovnom liste a zdôrazním hlásku J na začiatku. Deti si všimnú že sa každý obrázok začína hláskou J, naším bojazlivým písmenkom.
...

Kľúčové slová:

výchova

výchovná činnosť

vzdelávanie

vzdelávacia činnosť

dieťa

príroda

rozprávka

jazyk

komunikácia

zdravotné cvičenie

riadená činnosť

reč

fonológia

edukácia



Obsah:
  • Charakteristika činnosti: Hry a činnosti podľa výberu detí
    Stratégie výchovno-vzdelávacej činnosti
    Metodický postup
    Organizácia prostredia
    Motivačná časť
    Riadená činnosť
    Expozičná časť
    Fixačná časť
    Neriadená činnosť
    Herný kútik 1
    Herný kútik 2
    Reflexia (Záver
    Ranný kruh
    Zdravotné cvičenie
    Charakteristika činnosti: Vzdelávacia aktivita
    Stratégie výchovno-vzdelávacej činnosti
    Metodický postup
    Organizácia prostredia
    Motivačná časť
    Expozičná časť
    Text rozprávky
    Fixačná časť
    Reflexia (Záver)
    Charakteristika činnosti: Pobyt vonku
    Stratégie výchovno-vzdelávacej činnosti
    Metodický postup
    Motivačná časť
    Expozičná časť
    Pohybová
    Riadená
    Spontánna
    Fixačná časť
    Záver

Zdroje:
  • ŠVP ISCED 0