Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Agropotravinársky marketing

«»
Prípona
.doc
Typ
študijný materiál
Stiahnuté
70 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13644
Posledná úprava
01.06.2021
Zobrazené
3 266 x
Autor:
melissska
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
MAKROPROSTREDIE
1. Demografické prostredie
- Počet obyvateľov, hustota osídlenia, vek, pohlavie, rasa, zamestnanosť
Trendy:
- Klesajúca pôrodnosť- rastie trh starších ľudí a dôchodcov, zdravé potraviny- functional food (potraviny obohatené o vitamíny, minerály)
- Priemerná veľkosť domácností a rodín ( 3-4 osoby) sa mení, stúpa počet domácností s jednou osobou ( singless), patchwork rodina: rodina tvorená manželským párom a deťmi z predchádzajúcich manželstiev
- Mení sa výška príjmov domácností
- Tendencie k vyššej zamestnanosti žien

2. Ekonomické prostredie
Faktory, ktoré ovplyvňujú kúpnu silu spotrebiteľov, štruktúru výdavkov, drahé- lacné produkty
Marketéri: povinnosť ponúkať výrobky vysokej kvality za vysokú cenu, priemernej kvality za priemernú cenu a výrobky nízkej kvality pre obyvateľov s najnižšími príjmami.

3. Kultúrne a sociálne vplyvy:
- Rodina, cirkev, vzdelanie, kultúrne hodnoty, spoločenské normy a postoje, tradície, náboženské vplyvy ( židia- potraviny vyrobené kóšer)
- Slow food- pomalé jedenie, slimák ako symbol pomalosti. Cieľom je pripomínať spotrebiteľom potrebu pokojného a neuponáhľaného spôsobu stravovania, podporovať producentov potravín, ktorí pracujú podľa etických pravidiel, využívajú zdraviu neškodné technológie.
...

Kľúčové slová:

agropotravinársky priemysel

potraviny

výroba

spotreba

mikroprostredie

makroprostredie

marketingový mix

dodávateľ

konkurencia

zákazník

produkt

reklama

predaj

cenotvorba

cena



Obsah:
  • Špecifiká poľnohospodárstva a potravinárskeho sektora
    MAKROPROSTREDIE
    MIKROPROSTREDIE
    Marketingový mix v agropotravinárstve
    Produkt
    Distribúcia
    Promotion- komunikačný mix
    1. REKLAMA
    2. PODPORA PREDAJA
    3. PUBLIC RELATIONS
    4. OSOBNÝ PREDAJ
    Cena v agropotravinárskom marketingu

Zdroje:
  • prednášky
  • poznámky