Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Rozvoj ľudských zdrojov

«»
Prípona
.doc
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
23 x
Veľkosť
0,6 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
5417
Posledná úprava
29.09.2017
Zobrazené
1 679 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.Definujte rozvoj ľudských zdrojov
- Je základný proces, prostredníctvom ktorého je možné v určitom čase dosiahnuť plné využitie možností zdokonalenia jednotlivcov v organizácii.
- hlavným. činiteľom, ktorý tento proces podporuje je vzdelávanie, lebo podporuje nie len tvorbu vedomostí a schopností, ale tiež formovanie osobnosti a kultúry, ako aj úsilie a dosahovanie úspechov
- príprava - tréning je kratší systém. Proces, počas ktorého sa poskytuje jednotlivcovi pomoc, aby zvládol určité vymedzené úlohy
- je potrebné aby existovalo prepojenie prípravy, vzdelávania a rozvoja v organizácii
- RĽZ - môže ísť o rozvoj kariéry, rozvoj skupín, všetkých zamestnancov odborným zdokonaľovaním
- RĽZ sa môže týkať i riadenia, manažmentu alebo zdokonaľovania celej organizácie
- učenie sa taktiež zložitý proces získavania vedomostí, chápania súvislosti, aby bol človek schopný sa prispôsobiť prostrediu.
- RĽZ je proces zameraný na riadiacich pracovníkov a zdôrazňuje zásady, postupy a metódy
- RĽZ je proces spojený s učením sa organizácie i jednotlivcov, spája sa s pojmami ako vedenie, kultúra a angažovanosť

Rozvojom ľudí, firiem, sa zapodieva tiež R.Harrison vo svojej práci Employee Development (1992). V súvislosti s vymedzením rozvoja hovorí :
“Rozvoj je všestranne dôležitý základný proces, prostredníctvom ktorého je možné v určitom čase dosiahnuť plné využitie možností zdokonalenia jednotlivcov i organizácií. Hlavným činiteľom, ktorý tento proces podporuje je vzdelávanie, pretože ono sústavne podporuje nielen tvorbu vedomostí a schopností, ale tiež formovanie osobnosti a kultúry, ako aj úsilie a dosahovanie úspechov. Príprava - tréning je kratší systematický proces, počas ktorého sa poskytuje jednotlivcovi pomoc, aby zvládol určité vymedzené úlohy, alebo zručnosti a vedomosti podľa vopred stanovených štandardov. Je potrebné, aby existovalo tesné a premyslené prepojenie prípravy, vzdelávania a nepretržitého rozvoja v organizácii, ak sa má dosiahnuť a udržať skutočné zdokonalenie u jednotlivcov i na úrovni organizácie” (Harrison, 1992, podčiarkol autor študijného textu).

Kľúčové slová:

rozvoj

ľudské zdroje

kvalifikácia

kompetencia

vnútorná kariéra

vzdelávacie kurzy



Obsah:
  • 1.Definujte rozvoj ľudských zdrojov
    2. Popíšte vzťah medzi konkurencieschopnosťou podniku a RĽZ
    3. Definujte pojem kvalifikácia a kompetencia-
    4. Popíšte proces analýzy potrieb podniku (needs assessment)- Keď chceme svojich
    5. a. Definujte aké otázky je potrebné zodpovedať manažmentom pri plánovaní RĽZ
    5. b. Popíšte formy analýzy potrieb organizácie v oblasti RĽZ
    6. a. Popíšte stručne proces plánovania ĽZ firmy
    6.b. Aké zdroje potrebuje podnik pre zabezpečenie tréningu v rámci RĽZ
    7. a. Popíšte, ktoré údaje zachycuje popis pracovného miesta?
    7. b. Výhody (prínosy) analýzy pracovných miest
    8. Popíšte procesy prijímania pracovných síl?
    9. Popíšte kategorizáciu hlavných vnútorných zdrojov náboru ĽZ
    10. a. Popíšte konkurz
    10.b. Popíšte výberový rozhovor
    11. a. Definujte vnútorný trh práce
    11.b. Vymenujte spôsoby vyhľadávania zamestnancov rôznej úrovne z interných a externých zdrojov. Definujte, ktoré výberové metódy sú najvhodnejšie pre vrcholových manažérov. Najčastejšie vyžadované psychologické kvality uvádzané v mediálnych inzerciách pracovných miest
    12.a. Z akých faktorov vyplýva autorita vedúceho
    12.b. Aké právomoci by mal mať vedúci tímu
    13. a.Typy manažérskych štýlov
    13. b. Ich odraz v pracovných a riadiacich procesoch podniku
    14. Faktory, ktoré ovplyvňujú integráciu tímu
    15. Vývojové úseky tímu podľa Bassa a Ryterbanda
    ...
    ...
    ...
    48. Definujte ako môžu ovplyvňovať charakter partnerstva osobnostné rysy partnerov a definujte hlavné riziká medziľudských vzťahov (v partnerstvách rôzneho typu)
    49. Definujte mobbing, jeho príčiny, typy a štádiá
    50. Definujte wellness, jeho formy a úlohu z pohľadu RĽZ
    16. Popíšte mechanizmus uvoľňovania zamestnancov
    20. Charakteristika úloh vyžadujúcich tímovú prácu
    23. Skupinové potreby
    28. Diagram faktorov ovplyvňujúcich štruktúru organizácie
    41. Mentorovanie - mentoring