Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Organizácia automobilovej výroby

«»
Prípona
.pdf
Typ
skriptá
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
7,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
4194
Posledná úprava
08.06.2017
Zobrazené
1 415 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. TRENDY V AUTOMOBILOVOM PRIEMYSLE
Automobilová výroba po skončení druhej svetovej vojny dostala dovtedy nepoznanú dynamiku nielen zo stránky kvantitatívnej, ale predovšetkým kvalitatívnej. Zároveň sa stala dostupnejšou aj pre ekonomicky slabšie spoločenské vrstvy. Automobil sa vyprofiloval na predmet masovej celospoločenskej spotreby. Dôležitým míľnikom v rozvoji motorizmu vo svete sa stala ropná kríza v sedemdesiatych rokoch. Pri ročnej produkcii zhruba 30 miliónov áut a priemernej hustote 250 áut na 1000 obyvateľov (v priemyselných štátoch sveta) si ľudstvo vážne uvedomilo limity dovtedajšieho extenzívneho rozvoja a vlastnú zraniteľnosť.Znižovanie spotreby pohonných hmôt sa stalo imperatívom pri konštrukcii spaľovacích motorov a celých automobilov. Vtedy sa ukázala ako chybná najmä dovtedajšia americká filozofia konštrukcie masívnych a nehospodárnych automobilov. Bolo to práve Japonsko, ktoré dokázalo pružnejšie reagovať na nové požiadavky automobilového trhu. V produkcii automobilov dobehlo a predbehlo USA a svoju vedúcu pozíciu si udržalo až do súčasnosti.

Kľúčové slová:

automobilový priemysel

výrobný systém

mobilita

virtuálna realita

svetový trh

výrobný proces



Obsah:
  • 1. Trendy v automobilvom priemysle - globálne trhy -5-
    1.1 Trendy, zmeny a príležitosti automobilového priemyslu
    1.2 Strategické prístupy automobiliek
    2. Procesy výroby a montáže automobilov -26-
    2.1 Výrobný systém ŠkodaAuto
    2.2 Výrobný systém Opel (The Opel Production System)
    2.3 Výrobný systém Toyota (The Toyota Production System)
    2.4 Výrobný systém Mercedes-Benz (The Mercedes-Benz Production System)
    2.5 Výrobný systém Renault (The Renault Way)
    2.6 Simulácia výrobného procesu PSA PeugeotCitroen
    2.7 Virtuálna realita, digitálny závod
    2.8 Dispozície výrobných závodov automobiliek
    3. Trvalo udržateľný rozvoj a mobilita -90-
    4. Environmentálne apekty automobilového priemyslu -99-
    5. Sociálne aspekty automobilovej výroby -109-
    6. Tabuľky a štatistické údaje -116-
    6.1 Rozvoj svetových trhov
    Príloha -122-
    Simulácia výrobného procesu BMW Group
    Simulácia montážneho procesu podvozkových častí Hyundai Mobis
    Simulácia výrobného procesu Siemens
    Literatúra -135-

Zdroje:
  • Automobile International Management: The Opel production system, September 1999, s.16
  • The Opel Production system. Opel publicaton, 27s.
  • DaimlerChrysler: The Mercedes-Benz Production System, Optimizing Cooperation between the Mercedes Car Group Production and its Suppliers., MPS Office, May 2003.
  • R&D The Road of Innovation - The Magazine of Research and Developmet: The Renault Production System. Renault´s Engineering and Quality Communications Department, ISSN: 1289-008X, s.20-32
  • Toyota Motor Corporation: The Toyota Production System. Public Affairs Division, Operation Management Consulting Division, 1998
  • Toyota Motor Corporation: Annual Report 2006.
  • Toyota Motor Corporation: Sustainability Report 2006. Environmental Affairs Divison,http://www.toyota.co.jp/SR/en06repo ,
  • PSA Peugeot Citroen. Corporate Social Report 2005. Paris http://www.psa-peugeot-citroen.com
  • PSA Peugeot Citroen. Sustainable Development Indicators 2005.
  • BMW Group. Fascination of Production. Worlwide Production Network. 2004.www.bmwgroup.com
  • BMW Group. Virtual reality in Car Production. 2003
  • Vauxhall Motors Limited. How we build a car. The Public Affairs Department. 2001
  • AutoAnnual Report 2003, 2004, 2005, 2006. Verband der Automobilindustrie. VDACommunications, Frankfurt, ISSN 0171-4317 http://www.vda.de
  • Annual report 2005 [online]. BMW Group, 2005 [cit 2007-01-18]. Dostupné na internete: < www.bmwgroup.com/.../investor_relations/finanzberichte/geschaeftsberichte/2005/_pdf gb2005_gesamt.pdf >.
  • Company portrait. Strategy. [online]. BMW Group, 2005 [cit 2007-01-19]. Dostupné na internete: < http://www.bmwgroup.com/e/nav/index.html?../0_0_www_bmwgroup_com/home/home. html&source=overview >.
  • Sustainability report 2005/2006 [online]. Volkswagen AG, 2005 [cit 2007-01-19]. Dostupné na internete: < www.volkswagennachhaltigkeit.de/nhk/nhk_folder/en/zum_bericht.Par.0002.Download.pdf >.
  • Product and brand Strategy [online]. Toyota, 2005 [cit 2007-01-18]. Dostupné na internete: < www.toyota.co.jp/en/ir/library/business_report/2005/semi_topics.pdf >.
  • Annual report 2005 [online]. Honda Motor Co., Ltd, 31/03/2005 [cit 2007-01-18]. Dostupné na internete: < world.honda.com/investors/annualreport/2005/pdf/ar2005.pdf >.
  • Management report [online]. DaimlerChrysler Group, 2005 [cit 2007-01-18]. Dostupné na internete: < http://www.daimlerchrysler.com/dccom/0-5-7173-1-596048-1-0-0-0-0-0-9507-7164-0-0-0-0-0-0- 0.html >.
  • BOGHANI, B.A. - BROWN, A.: Meeting the Technology Management Challenges in the Automotive
  • Industry. Warrendale: Society of Automotive Engineers, 2000, 132s., ASIN 0768005329
  • KOVÁČ, M. 1999. Reinžiniering podnikových procesov, Košice: Technická univerzita v Košiciach,1999, 78s.
  • KOVÁČ, M.: Inovácie a technická tvorivosť. Košice: Vydavateľstvo Michala Vaška, 2002, 154s., ISBN 80-7165-69-1
  • LANDMANN, R. - WOLTERS, H. - BERNHART, W. - KARSTEN, H.: The Future of the AutomotiveIndustry, Warrendale: Society of Automotive Engineers, 2001, 262s., ISBN 0768006880