Popis:
Hra je vedúcou, dominantnou činnosťou v predškolskom veku. Hra sa však uplatňuje aj u školákov, pubescentov i adolescentov. Hrajú sa dokonca aj dospelí.
Na prvý pohľad je zrejmé, že hra je jednoduchá činnosť. Najčastejšie sa pokladá za protiklad cieľavedomého, plánovitého a užitočného zamestnania
Kľúčové slová:
hra
hračka
vývin hry
potreby dieťaťa
získavanie skúseností
sociálna interakcia
psychické prejavy
hračka
Obsah:
- Hra ako špecifická činnosť
Hra ako vyjadrenie potrieb dieťaťa
Hra ako zábava a uvoľnenie
Hra ako špecifická forma poznávania a získavania skúseností
Hra ako vyjadrenie vývinových štádií života dieťaťa
Hra ako špecifický spôsob sociálnej interakcie
Hra ako komplexný psychický prejav
Hračka
Delenie:
Znaky hračiek:
Funkcie hračky:
Zdroje:
- Pedagogická psychológia, Slovenské pedagogické nakladateľstvo Bratislava 1986
- Pedagogika predškolského veku, Slovenské pedagogické nakladateľstvo v Bratislave 1977