Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

44 210   projektov
21 nových

Výučbové programy na špeciálnych ZŠ pomocou IKT technológie

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
13 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
39315
Posledná úprava
21.01.2012
Zobrazené
1 645 x
Autor:
zhradiska
Facebook icon
Detaily projektu
Popis:
Správnym využívaním IKT môžeme vypestovať u detí pocit kontroly svojich myšlienok, správania a okolitého sveta, podporovať logické myslenie, koncentráciu a zlepšovať motorickú a vizuálnu koordináciu.

Dobré detské hry a výukové softwarové programy nevyvíjajú žiaden časový tlak. Dieťa môže medzitým snívať a so svojimi počítačovými hrdinami zažívať rôzne dobrodružstvá. Multimediálnosť – teda možnosť, získať informácie z rozličnými spôsobmi – sa deťom páči.

Všestranný rozvoj osobnosti dieťaťa pomocou informačno – komunikačných technológií môže byť zaujímavý a pre dieťa často pozitívne motivujúci. Hra a cvičenie sú pre deti najlepšou formou na prípravu k práci v škole. Príležitostí pre učenie je veľa, niekedy stačí chvíľka na záhrade, v obchode; treba len podchytiť situáciu alebo využiť hry na rozvoj telesnej, spoločenskej i rozumovej zrelosti a pomocou edukačných programov sa každé učenie dá zopakovať a prehĺbiť. Hlavnou zásadou všetkých hier je, aby to bola pre dieťa zábava, nikdy nie napodobňovanie školského vyučovania.

V školskom procese je už na samom učiteľovi, ktorý z programov mu viac vyhovuje vo vyučovaní jednotlivých predmetov a ktorý z týchto výučbových programov bude aplikovať. Využívaním IKT vo vyučovaní sa darí rozvíjať kognitívne schopností detí, zlepšovať ich pozornosť, zlepšovať vnímanie, rýchlosť, výberovosť a zameranosť vnímania. Počítač je možné využiť ako kompenzačnú formu rozvoja grafomotoriky u detí, ktoré majú ťažkosti s dorozumievaním sa písanou formou. Využívanie počítača napomáha aj k rozvíjaniu estetického cítenia a prežívania žiakov a prispieva k rozvoju kreativity a tvorivosti dieťaťa

Kľúčové slová:

výučbový program

klasifikácia

druhy programov

špeciálne ZŠ



Obsah:
  • 1. Charakteristika výučbových programov
    2. Spôsob použitia výučbových programov
    3. Klasifikácia výučbových programov
    3.1 Programy na nácvik s myšou
    3.2 Programy v predmete Matematika
    3.3 Programy v predmete Čítanie
    3.4 Programy v predmete Prírodoveda
    3.5 Programy v predmete Výtvarná výchova
    3.6 Programy v predmete Dejepis alebo Vlastiveda
    3.7 Programy v predmete Zemepis
    4. Záver

Zdroje: