Popis:
V dnešnom období tímovej práce sa vedúci pracovník nijako nevyhne tomu, aby sa jeho úsek radil a pracoval skupinovo. To si však vyžaduje vedieť, ako viesť porady tak, aby skutočne dávali želané výsledky a nemenili sa na bojisko, kde si každý z pracovníkov vybíja svoje vášne.
Pritom úspešné vedenie porád je také jednoduché! Stačí poznať a dodržiavať 6 krokov efektívnej moderácie. Táto metóda je vhodná pre oba druhy porád: pre porady zvolané k určitému problému alebo pre bežné pracovné porady, na ktorých sa diskutuje o viacerých problémoch súčasne.
Ten, kto poradu vedie, sa nazýva moderátor. Ako taký dohliada na to, aby porada prebiehala podľa určitých pravidiel; do riešenia sa zapája len výnimočne.
Kľúčové slová:
plánovanie
porada
téma
metóda
rokovanie
cieľ
vyjednávanie
Obsah:
- 6 fáz moderácie
Úvod
Zozbieranie tém
Výber témy
Riešenie problému
Plánovanie opatrení
Odbočenie od témy
Záver
Plán a vedenie obchodného rokovania
Získavanie informácií
Stanovenie cieľov
Proces a typy vyjednávania
Základné prístupy