Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Vecný obsah plánovania

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
23397
Posledná úprava
10.05.2009
Zobrazené
1 713 x
Autor:
cervik61
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Marketingový plán a marketingové plánovanie
Marketingové plánovanie:
1. Analýza situácie
2. Určenie cieľov a stratégií
3. Marketingové programy
1. časť dáva odpoveď na otázku ,, kde som?“, robí sa analýza podniku, odvetvia, trhu a konkurencie ( Boston portfólio, McKinsey portfólio, SWOT analýza).
2. časť dáva odpoveď na otázku ,, kam sa chcem dostať?“
3. odpovedá na otázku ,, ako a kam sa dostanem?“. Realizuje sa mrkt. program = akčný program, v ktorom sú integrované jednotlivé zložky mrkt. mixu ( mrkt. nástrojov) používané podnikom k pôsobeniu na trhu tak, aby boli dosiahnuté mrkt. ciele na cieľových trhoch.
Manažmentom podniku by mal byť mrkt. plán chápaný ako sprievodca pri mrkt. rozhodovaní a nie ako nejaký všeobecný, povrchný dokument.
Čo mrkt. plán môže a čo nemôže urobiť:
Môže urobiť
- Posilní schopnosť firmy zjednotiť mrkt. aktivity tak, aby sa maximalizovala snaha pri dosahovaní cieľov spoločnosti
- Zminimalizuje vplyv prekvapenia pri náhlych zmenách prostredia
- Udáva štandard pre všetky úrovne organizácie
- Posilní schopnosť manažmentu riadiť pretože očakávania a návody sú jasne vyznačené a odsúhlasené mnohými členmi manažmentu.
Nemôže urobiť
- Neposkytne krištáľovú guľu, ktorá by umožnila manažmentu predvídať presne budúcnosť
- Neochráni manažment od robenia chýb
- Neposkytne návod pre každé veľké rozhodnutie. Stanovisko manažmentu bude stále najdôležitejšie.

Kľúčové slová:

plánovanie

plán nákupu

personálne plánovanie

finančný plán



Zdroje: