Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 032   projektov
0 nových

Úloha hračky v edukačnom procese

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
18 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
4360
Posledná úprava
20.08.2017
Zobrazené
2 815 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Najprirodzenejším spôsobom pre deti je učiť sa hrou. Práve preto pre deti hra a učenie nie sú v protiklade. Deti sa pri hre učia a zároveň sa cítia príjemne. V hre dieťa nachádza uspokojenie, radosť, prináša mu pokoj, šťastie, „ventiluje“ nežiaduce vplyvy a dieťa akoby „meditovalo“. Hra je pre dieťa realitou, v ktorej si prisvojuje svet dospelých a ktorou sa pripravuje na svoj budúci život. To znamená, že v hrách zobrazuje svojráznym spôsobom činnosť dospelých a potrebuje k tomu i materiál a nástroje. Svojou fantáziou pretvára rôzne hmoty a predmety a nahrádza nimi skutočné, ale zatiaľ pre ne nedostupné materiálne hodnoty. J. A. Komenský si dobre všimol, že „deti kedykoľvek, vidiac čosi u iných, tiež sa o to isté pokúšajú,“ bolo by to preto nebezpečné dať im skutočné predmety (nože, lopaty), a preto „bude vhodné namiesto pravého riadu mať pre ne vyrobené, titěrky.“ Teda dieťa pre svoju hru potrebuje dobrú hračku rovnako nevyhnutne, ako dospelý potrebuje nástroj pre svoju pracovnú činnosť. Tvoria základ pre hru. Nie je potrebné, aby dieťa malo veľa hračiek, dôležité je, aby boli rôznorodé a primerané veku.

Kľúčové slová:

hračka

edukačný proces

deti

hra

učenie



Zdroje:
  • BARTUŠKOVÁ, M. a kol. 1964. Pedagogika predškolského veku. Bratislava: SPN, 1964, ISBN 68-478-64
  • OPRAVILOVÁ, E. 1988. Dieťa sa hrá a spoznáva svet. Bratislava: SPN, 1988. ISBN 067 267-88
  • STOPPARDOVÁ, M. 1992. Otestujte svoje dieťa. Martin: NEOGRAFIA, 1992. ISBN 80 85186
  • ŠIMOVÁ, G, DARGOVÁ, J. 2001. Tvorivé dieťa predškolského veku. Prešov: ROKUS, 2001, ISBN 80-89055-11-7