Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Prípadová štúdia z marketingu - cena

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
38 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7175
Posledná úprava
10.01.2018
Zobrazené
3 311 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cenová politika je druhým najsilnejším nástrojom marketingového mixu. V poradí dôležitosti je však tretia. Cena výrobku je protihodnota, ktorú musí zákazník zaplatiť za získanie výrobku. Je odmenou podniku za výrobu produktu alebo poskytnutie služby. Jedine cena je nástroj, ktorý je schopný tvoriť príjmy podniku a vytvárať pre podnik zdroje jeho ďalšieho rastu. Cena je často hlavným nástrojom konkurenčného boja.
Cenu ako marketingový nástroj zaraďujem ako druhý najsilnejší nástroj marketingového mixu a v poradí dôležitosti ako tretí.
Za druhý najsilnejší nástroj marketingového mixu ju považujem preto, lebo cena priamo vyjadruje protihodnotu, ktorú musí zákazník zaplatiť za získanie produktu. nákladom zákazníka vynaloženým na uspokojenie svojej potreby obsiahnutej v produkte.
Vytvára tu akúsi protiváhu oproti jednotlivým funkciám, ktoré produkt do života zákazníka prináša. Ak sú misky týchto váh z pohľadu zákazníka naklonené na jeho stranu, zákazník je spokojný s produktom a cenou, ktorú zaň zaplatil. Podľa vnímania zákazníka vlastne zaplatil menej, než by bol ochotný zaplatiť za uspokojenie danej potreby (získanie produktu).

Kľúčové slová:

cena

prípadová štúdia

firma

mikroprostredie

marketing



Obsah:
  • Analýza dopytu
    Analýza nákladov
    Analýza konkurencie
    Vybraté moderné metódy marketingovej tvorby ceny
    prípadová štúdia z marketingu
    Predmet činnosti:
    ANALÝZA MIKROPROSTREDIA
    ANALÝZA MAKROPROSTREDIA
    Segmentácia trhu
    Predlžovanie životného cyklu

Zdroje:
  • R.Štefko, I.Šindleryová, Prípadové štúdie z marketingu. (1.vyd. Prešov:Prešovská univerzita v Prešove, 2005. ISBN 80-8068-431-6)