Popis:
		Sociálna komunikácia
V nej si v procese socio-kultúrnej a ekonomickej činnosti ľudia vymieňajú svoje myšlienky, informácie, predstavy, názory, postoje, záujmy, dojmy, pracovné skúsenosti, životné skúsenosti a iné najrôznejšie informácie.
Komunikácia je vzájomná výmena informácií, správ, významov medzi jednotlivcami či skupinami.
Komunikátor vysiela správu a smeruje ju na príjemcu, u ktorého predpokladá, že má podobný kódovací systém. Vysielač do svojho odovzdávania premieta svoju osobnosť, osobnú zaujatosť, myšlienky, zámery, postoje, emócie a obavy. Chce aby jeho informáciu príjemca prijal, vypočul a pochopil.
Komunikant prijíma vyslanú informáciu. To ako vníma informáciu závisí od vlastných skúsenosti a zážitkov. Na základe toho sa snaží identifikovať prijatú informáciu. Najskôr pozorne počúva - sleduje dôležité fakty a potom kladie doplňujúce otázky, aby lepšie pochopil informáciu, ktorá mu bola doručená. Príjemca by mal dávať dôraz na neverbálne prejavy komunikácie, ktoré mu napomáhajú k lepšiemu pochopeniu prijatej správy.
Komuniké je vyslaná správa, ktorú jeden človek odovzdá druhému. Vyslaná správa môže byť v podobe verbálnych a neverbálnych symbolov.
Komunikačný kanál je spôsob prenosu informácie, znamená cestu, ktorou je informácia poslaná. Môže to byť formou telefónu, televízie, rádia, novín, vzduchu alebo aj formou neverbálnych prejavov ako pohľadmi, pohybmi tela, dotykmi, hlasom, zvukmi, image a pod.
Komunikačné prostredie je prostredie, v ktorom prebieha komunikácia ako napr.: osvetlenie, usporiadanie priestoru, prítomnosť rôznych ľudí a pod.
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  sociálna komunikácia
		  		  typy komunikácie
		  		  podstata
		  		  funkcie a druhy komunikácie
		  		  riadenie komunikačného procesu
		  		  neverbálna komunikácia
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Sociálna komunikácia
 Typy komunikácie
 Podstata, funkcie a druhy komunikácie
 Komunikácia má dvojaké poslanie:
 Riadenie komunikačného procesu
 Zdokonaľovanie komunikačného procesu
 Neverbálna komunikácia
 Zrakový kontakt
 Haptika - komunikácia rukami
 Proxemika - vzdialenosť
 Posturológia - poloha a držanie tela
 Mimika
 Gestikulácia
 Kinetika - pohybové prvky
 Osobné stretnutie
 Ethos - kvalita nášho charakteru
 Pathos - schopnosť vcítiť sa do druhého
 Logos - racionálne dohadovanie
Zdroje:
		    
		    		    - SEDLÁK M.: Manažment. Bratislava, IURA EDITION 2007
- ŽIVČICOVÁ E.: Základy psychológie. Trenčín, FSEV TnUAD, 2006
- PACOVSKÝ P.: Velká kniha o uspořádání času. IDG Czechoslovakia, a. s., 1994