Popis:
Vieme, že dopyt po určitom produkte (Q ) závisí od ceny produktu (Px), ceny substituentu alebo komplementu (Py), príjmov spotrebiteľa (M) a ďalších premenných veličín (H), ako napr. reklama, populácia, očakávania spotrebiteľa, atď.
Doterajšie analýzy zamerané na vplyv zmien v cenách a príjmoch spotrebiteľov na dopyt boli viac kvalitatívne ako kvantitatívne. Teraz sa sústredíme na to ako môže manažér využívať elasticitu dopytu na stanovenie vplyvu zmien trhových podmienok na firemný predaj.
Kľúčové slová:
dopyt
produkt
komplementy
substitúty
cena produktu
analýza dopytu
Obsah:
- Úvod
Elasticita dopytu
Vlastná cenová elasticita
Elasticita a celkové výnosy (Elasticity and Total Revenue)
Zdroje
Zdroje:
- M.R.Baye: Managerial Economics and Bussines Strategy, Mc Graw-Hill Inc.
- M.Fendek: Kvantitatívna mikroekonómia, IURA Edition
- P.A. Samuelson, :Nordhaus, Wiliam D. Ekonómia 2, Bratislava