Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Kompetencie edukátora dospelých - andragóg

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
15 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13152
Posledná úprava
22.10.2020
Zobrazené
1 254 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cieľom tejto seminárnej práce je priblížiť kompetencie edukátora dospelých a jeho funkciu vo vzdelávacom procese.
Na začiatku chceme ozrejmiť pojem andragóg a jeho poslanie. Ako osobnosť vzdelávateľa vplýva na účastníkov vzdelávacieho procesu a aké by mali byť jeho vlastnosti, ktoré prispievajú na pozitívnu učebnú atmosféru.
Ďalej by sme rady vylíčili úlohu edukátora vo vzdelávacom procese a načrtli jeho kompetencie v situačných metódach.
Záverom v skratke vymenúvavame kľúčové kompetencie učiteľa dospelých.

Termín andragóg sa používa na označenie všetkých osôb, ktoré sú profesionálne zaangažované na edukačných aktivitách v oblasti vzdelávania dospelých.
Poslanie andragóga sa zakladá na talente a záujme odborníka vo vzdelávaní dospelých. Ďalšie odborné znalosti, schopnosti a iné kvality sa osvojujú v priebehu odborného andragogického vzdelávania.

Táto osoba by mala mať vysokú odbornosť v príslušnom odbore.
Dospelý sa učí inak ako dieťa. Učí sa vtedy keď vie, že je to pre neho užitočné. Ak vzdelávanie uspokojuje jeho potreby, nadväzuje na jeho skúsenosti a tak sa cíti spolutvorcom procesu vzdelávania.
Osobnosť toho, kto vzdeláva vplýva významne na učebnú atmosféru. Ovplyvňuje psychickú klímu vo vzdelávaní.
Vlastnosti, ktoré pozitívne ovplyvňujú učebný proces môžeme rozdeliť na:
...

Kľúčové slová:

edukátor

kompetencie

vzdelávanie dospelých

vzdelávanie

vzdelávací proces

andragóg

učiteľ

vzdelávateľ

kompetencie edukátora

kognitívny

interpersonálny

vlastnosti



Obsah:
  • Úvod
    1. Termín a poslanie andragóga
    2. Osobnosť vzdelávateľa dospelých
    3. Úloha vzdelávateľov vo vzdelávaní dospelých
    4. Úloha učiteľa v situačných metódach
    5. Kľúčové kompetencie edukátora dospelých
    Záver
    Použitá literatúra a pramene

Zdroje: