Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Hra - predškolská pedagogika

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
18 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
10872
Posledná úprava
17.06.2019
Zobrazené
1 733 x
Autor:
nikusska11
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Hra je najprirodzenejšou činnosťou malých detí. Ale je veľkým pedagogickým umením vyťažiť z hry taký kapitál, ktorý by skutočne v pozitívnom a intenzívnom smere deti ovplyvnil. Pedagóg sa musí starať o to, aby sa hra stala ozajstným, spoľahlivým prostriedkom rozumového vývoja dieťaťa, aby sa počas hry uplatňovali asociácie obidvoch signálnych sústav. Okrem invencie a vysokého pedagogického majstrovstva a citlivosti učiteľov má k tomu pomôcť aj znalosť a uplatnenie vhodnej teórie.
Hra nie je len zábava, , ale je to prostriedok, pomocou ktorého sa cielene rozvíjajú jednotlivé štrukturálne znaky osobnosti dieťaťa, aby sa v konečnom dôsledku integroval pozitívny vplyv do celej osobnosti. Veľmi dôležitou zásadou je intencionálnosť hry, t.j. jej zacielenosť, funkčnosť, výchovný zámer a spätné hodnotenie, či sa projektovaný zámer skutočne hrou naplnil.

Kľúčové slová:

detská hra

pedagogické umenie

rozumový vývoj dieťaťa

invencia

zábava

intencionálnosť

didaktické hry

tvorivé hry

princíp hry



Obsah:
  • 1 Úvod 3
    2 Hra a jej podstata 4
    3 Pedagogické názory na detskú hru (Oľga Holécyová) 5
    4 Klasifikácia hier a princíp hry 5
    5 Priebeh a zakončenie hry 6
    6 Tvorivé hry 6
    7 Didaktické hry 7
    8 Záver 8
    9 Bibliografia 9

Zdroje:
  • Oľga Holécyová, Ľuba Klindová, Jana Berdychová.,Hry v materskej škole., Praha 1961
  • Václav Mertin, Ilona Gillernová (eds.), Psychologie pro učitelky materské školy, Praha 2003
  • Fülöpová, E.- Zelinová, M. : Hry v materskej škole. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2003
  • Antonín M. Dostál, Eva Opravilová., Úvod do predškolskej pedagogiky., Praha 1985