Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Guerilla marketing

«»
Prípona
.docx
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
45658
Posledná úprava
03.02.2015
Zobrazené
980 x
Autor:
pavol.moravec
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Guerilla marketing

Guerilla marketingom môžeme nazvať súhrnný pojem pokrývajúci rozličné druhy netradičných a nekonvenčných marketingových stratégií. Levinson a McLaughlin (2004) pod týmto pojmom rozumejú nekonvenčné marketingové kampane, ktorých účelom je dosiahnutie

maximálneho efektu z minimálneho množstva investovaných zdrojov. Tento koncept môžeme nazvať aj súhrnom rôznych druhov netradičných stratégií, ktoré dnes vo veľkej miere využívajú širokú škálu elektronických médií na ich šírenie virálnou formou, no mnohé pôvodné druhy vznikli ešte pred samotným vytvorením internetu, ktorý v súčasnosti spája výhody rýchleho, takmer okamžitého šírenia marketingového posolstva miliónom užívateľov (Eley, Tilley, 2009). Pre mnoho ľudí dnes už nie je guerilla marketing neznámym pojmom, avšak veľká časť z nich si pod týmto pojmom predstavuje akcie a kampane, ktoré sú prevažne agresívne, hlasné, šokujúce alebo vtipné, pričom ani jeden z týchto atribútov nevystihuje jeho podstatu. Guerilla marketing je vo svojej podstate založený na zaužívaných marketingových princípoch, resp. modeli, ktorý dopĺňa o kreatívne a originálne prvky so silným zameraním nazákazníka. Obdobným spôsobom môžeme sledovať zmenu charakteru jednotlivých guerilla kampaní oproti tradičnému prístupu prevažne v nasledujúce faktoroch (Patalas, 2009):

Kľúčové slová:

guerilla

marketing

etický aspekt

prípad

kampane

nástroje



Obsah:
  • 1. Guerilla marketingu 3
    1.1 Nástroje guerilla marketingu 5
    1.2 Etický aspekt kampaní 8
    2. Prípadová štúdia 9
    Záver 12
    Použitá literatúra 13

Zdroje:
  • Ayet al. Guerilla Marketing CommuniacationTolls and EthicalProblems in Guerilla
  • Advertising. AmericanJournalofEconomics and BusinessAdministration. 2010. Vol. 2, No 3. pp 280-186. ISSN 1945-5488
  • FREY, P. Marketingová komunikace: Nové trendy a jejich využití. Praha: Management Press. 2005. ISBN 80-7261-129-1
  • GREWAL, D. - LEVY, M. Marketing. New York :McGraw-Hill.2008. ISBN 978-0073049021
  • KHAN, K. M - KHAN, M. N. TheEncyclopaedicdictionaryof marketing. London: Sage Publications. 2006. ISBN 978-0761935018
  • LEVINSON, J. C. - MCLAUGHLIN, M. W. Guerilla marketing forconsultants. New Jersey: JOHN WILEY&SONS. 2004. ISBN 978-0471618737
  • LEVINSON, J. C. Guerilla marketing ako marketingová revolúcia?!: 2011.
  • LEVINSON, J. C. SevenStepsforCreatingSuccessful Marketing: 2012.
  • Martinus.sk. Projekt „Knihobežník“: 2010.
  • MOCIKOVÁ, R. Odmeňuje zodpovedných. StrategieOnline. D
  • PASSIKOFF, R. Ambush Marketing: AnOlympicCompetition. And Nike GoesForGold: 2012.
  • PATALAS, T. Guerrilový marketing: Jak s malým rozpočtemdosáhnoutvelkéhoúspěchu. Praha: GradaPublishing. 2009. ISBN 978-80-247-2484-3
  • PEACHEY, K. Olympics: Tacklingambush marketing atLondon 2012: 2012.
  • Slovenskopiseroman.sk. Slovensko píše román - prvý slovenský spoločný román: 2009.
  • ŠPRUKTOVÁ, J - Severová, K. Měljsemse líp učit, nosí na tričkách romštídělníci v Praze: 2009.