Popis:
		Vedieť presviedčať je umenie. Pri rozhovore môžeme svojho partnera získať na svoju stranu a presvedčiť ho o správnosti svojich myšlienok a návrhov. Nesmieme však pripustiť možné zamieňanie si presviedčania s manipuláciou.
Za kľúč, vedúci k účinnému presviedčaniu sa považujú pôsobive myšlienky a schopnosť ich objasniť, alebo sprostredkovať. Myšlienky sú hodnotou komunikácie, pretože samotná informácia nikdy nedonúti človeka jednať, a tak len myšlienka, alebo idea má tu moc. 
Táto spolupatričnosť sa kedysi nazývala rétorikou. Od staroveku sa ľudia učili tomuto umeniu vytvoriť a podať myšlienky. Niekoľko osobností, aspoň v Európe dnes študuje rétoriku systematicky. Viacmenej, použitím niekoľkých jednoduchých zásad, môžeme radikálne zlepšiť kvalitu vlastnej schopnosti v presviedčaní. 
Skutočný rečník, myslí nielen na obsah a formu svojho prejavu, ale aj na jeho účinky v sociálnom teréne, do ktorého svojou rečou vstupuje. 
Znamená to aj fakt, že tú istú tému nemožno hovoriť tým istým spôsobom pred každým plénom. Jazyk a argumentácia musí zodpovedať adresátovi.
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  psychológia
		  		  presviedčanie
		  		  efektivita presviedčania
		  		  komunikácia
		  		  vysvetľovanie
		  		  logika
		  		  nadšenie
		  		  induktívna argumentácia
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Úvod -3-
 1. Rétorika -4-
 Osobnostný charakter -4-
 Logika -5-
 Nadšenie -5-
 2. Čo je veľká myšlienka -6-
 2.2 Problém -8-
 2.3 Otázka -8-
 2.4 Reakcia -9-
 3. Usporiadanie myšlienok -9-
 3.1 Deduktívne vyvodzovanie záverov -10-
 3.2 Induktívna argumentácia -10-
 3.3 Vyjadrovanie vlastných myšlienok -11-
 3.4 Účinné vysveľovanie -11-
 4. Efektívna zraková komunikácia -11-
 5. Používanie hlasu -11-
 6. Neverbálny jazyk a jeho presvedčivosť -12-
 Záver -13-
 Použitá literatúra -14-
Zdroje:
		    
		    		    - Umíte presvědčit? Alan Barker, ISBN 80-7226-378-1, Computer Press Brano - vydavateľ,
- Kapitoly z komunikácie, doc. PhDr. Jana Klincková, PhD, Seminár,
- Ako správne presvedčiť, Seminár