Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 032   projektov
0 nových

Brand equity (Hodnota značky)

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
9 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
13936
Posledná úprava
16.02.2022
Zobrazené
945 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Brand equity - hodnota značky - pridaná hodnota, ktorú dodáva produktu značka

Značka je charakteristické meno alebo symbol (logo, obchodná značka, alebo balíkový dizajn) určený identifikovať pôvod tovarov alebo služby a odlíšiť ich od konkurencie.

The brand is a distinguishing name or symbol (logo, trademark, or package design) intended to identify the origin of the goods or services and to differentiate those goods or services from those of competitors.

Hodnota značky tiež obsahuje iné "nehmatateľné" aktíva také ako patenty, obchodné značky a kanálových vzťahov.

Dokonalý model určenia hodnoty značky ešte nikto nevymyslel. A to napriek tomu, že dôležitosť určovania hodnoty nemateriálneho vlastníctva v posledných desiatich rokoch výrazne vzrástla. Prvé pokusy určiť napríklad hodnotu značky siahajú do päťdesiatych rokov minulého storočia.

Z finančného hľadiska predstavuje hodnota značky pre podnik majetok, ktorý dokáže v budúcnosti preukázateľne nadobudnúť jej zásluhou. Hodnota značky sa prejavuje napríklad vo väčšom obrate podniku, v možnosti diktovať ceny či v ziskoch prameniacich z predaja licenčných práv.

Vyčíslenie hodnoty značky je nevyhnutné pri predaji a kúpe podnikov vlastniacich značky a pri kalkuláciách cien licencií na používanie zavedených značiek. V prípadoch značkového pirátstva slúži hodnota značky ako základný údaj pri výpočte prípadného odškodného.
...

Kľúčové slová:

brand equity

equity

hodnota značky

hodnota

značka

pozitivita

rovnosť

brand

manažment

marketing

produkt

pridaná hodnota

logo

obchodná značka

cena

predaj



Obsah:
  • Úvod
    10 najlepších značiek sveta
    Nemci radšej presne
    Brand equity

Zdroje: