Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

TQM - Total Quality Management

«»
Prípona
.docx
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
8 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
44941
Posledná úprava
24.03.2014
Zobrazené
1 157 x
Autor:
nikoleta.psalmanova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Zamyslime sa nad historickým a zároveň súčasným použitím významu slova kvalita. Slovo kvalita vyzdobil v rámci svojho filozofického myslenia Platónov žiak Aristoteles .Odpovedzme si na základnú otázku, ktorá znie: Poznali v dávnych časoch teda za čias Aristotela pojem a význam slova kvalita? Samozrejme, poznali. Ale nepoznali tento termín a tiež nepoznali jeho jednoznačný, jasne definovaný obsah.
Dnešný svet, alebo skôr trh, má na kvalitu svoj vlastný názor: „Kvalita je miera peňazí afinančného zaťaženi
a vreciek investorov.“Avšak ako a s akými prostriedkami overiť jej hodnotu? Naozaj nie je kvalita určovaná aj inými faktormi ako jej technické prevedenie? V dnešnej dobe na úroveň kvality nevplývajú len technické a vývojové prvky softvérového produktu ,tak ako to popisujú
tradičné prístupy na určenie kvality. Do popredia sa dostávajú manažérske prístupy, ktoré v sebe zahŕňajú tradičné i inovatívne postupy zároveň. Prístupy, ktoré zohľadňujú v celom cykle vývoja softvérového procesu a produktu ľudskú zložku, zákazníka i zamestnanca. Kvalita výroby je rozhodujúci fenomén podnikania. Je nielen základom komerčnej úspešnosti na trhu, ale aj nositeľom celkovej podnikateľskej prosperity, pretože v súčasnosti iba kvalitou možno zaručiť ekonomicky efektívny predaj výrobkov na konkurenčne náročných trhoch.

Kľúčové slová:

TOM

Charakteristika TQM

Koncepcie TQM

Subsystémy TQM

ISO 9000



Obsah:
  • Obsah 3
    Úvod 3
    1 Tqm - komplexné manažérstvo kvality 4
    1.1 Koncepcia tqm 4
    1.2 Charakterizujúce znaky tqm 4
    2 Subsystémy tqm 5
    2.1 Technický subsystém 5
    2.2 Sociálny subsystém 5
    3 Iso 9000 6
    4 Tqm ako metóda na zaistenie kvality 7
    4.1 Eliminácia strát 7
    4.2 Minimalizácia zásob 7
    4.3 Maximalizácia toku výroby 8
    4.4 Produkcia vyvolaná požiadavkami 8
    4.5 Splnenie požiadaviek zákazníka 8
    4.6 Eliminácia opráv 8
    4.7 Splnomocňovanie pracovníkov 9
    4.8 Pestovanie vzťahov s dodávateľmi 9
    5 Význam tqm 9
    5.1 Ocenenia kvality pre organizácie 10
    Záver 11
    Použitá literatúra 12