Teória a návrh brzdového kotúča
		
      
            
       
      
            
       «»
      
            
      
      «»
     
		
		
 
		
		
		
		Popis:
		Kotúčové brzdy majú  dlhú históriu vývoja. Experimenty s kotúčovými brzdami začali v Anglicku v 90.  rokoch 19. storočia. Vôbec prvý automobil s kotúčovými brzdami bol patentovaný Frederickom Williamom Lanchesterem v jeho Birminghamskej továrni v roku 1902. Širšieho uplatnenia sa ale dočkali až po 50 rokoch 20 storočia. Pôvodné viacpiestíkové prevedenie bolo zjednodušené na prevedenie s jedným piestom a plávajúcim strmeňom. Neustále sa  pracuje na inováciách všetkých brzdových komponentov. Vylepšené zloženie brzdových kotúčov zvyšuje odolnosť proti prasklinám a predlžuje ich životnosť pri zachovaní vysokého brzdnéhovýkonu, vynikajúceho odvodu tepla a minimálneho opotrebenia. Brzdové kotúče  spolu s brzdovými doskami vzájomne tvoria jedinečnú kombináciu, ktoráposkytne správny pomer opotrebenia medzi kotúčom a doskami. Použitie nekvalitných brzdových kotúčov a dosiekmôže nielen zrýchliť ich opotrebenie, ale aj nepriaznivo ovplyvniť celkový brzdný výkon vozidla. Použitím kvalitných komponentov zabezpečíte pre svoje vozidlo maximálny brzdný účinok, dokonalý odvod tepla, vyvážené opotrebenie.
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  brzdový kotúč
		  		  CAD model
		  		  brzdy
		  		  kotúče
		  		  brzdové kotúče
		  		  kotúčové brzdy
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Charakteristika komponentu
 Výhody a nevýhody
 Parametre komponentu
 Návrh inovácií
 Tvorba CAD modelu (ako obrázky vo worde)
 
 
 
 
 
  O súboroch cookie na tejto stránke
  Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.