Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Semestrálny projekt z predmetu Martketingové stratégie - Aqualand BB

«»
Prípona
.docx
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,9 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
48383
Posledná úprava
08.08.2023
Zobrazené
207 x
Autor:
54as54as
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 Externá analýza makroprostredia

Pre zostavenie úspešnej analýzy v podniku je veľmi dôležitým krokom zabezpečiť externú analýzu makroprostredia. Nadchádzajúca časť sa tak bude zameriavať na odvetvie samotné, presnejšie na jeho životný cyklus - konkrétne sa budeme zaoberať otázkami ako sú: Kde sa odvetvie nachádza? Kam odvetvie smeruje?

1.1 Životný cyklus odvetvia

Odvetvie v ktorom sa náš podnik pohybuje môžeme zaradiť do fázy rastu. I keď podniky akú sú zábavné parky, aquaparky a vôbec všetky relaxačno - oddychové zariadenia boli nútené prejsť si určitým otrasom spôsobeným vplyvom krízy vyvolanej koronavírusom, môžeme tvrdiť, že z globálneho hľadiska podnikov v rámci SR túto krízu prežili viacmenej v poriadku. Samozrejme opatrenia, ktoré boli zavedené pre pohyb ľudí boli veľmi zdrvujúcim faktorom pre množstvo podnikov, no podniky ako sú napríklad aquaparky mali výhodu v letnej sezóne, kde sa opatrenia vždy výrazne znížili / uvoľnili alebo sa niektoré kompletne na toto obdobie zrušili čo prinieslo veľký plus.

Ako určitým faktom rastu môže poslúžiť aj fakt, že pri spamätávaní z krízy mnoho obyvateľov v dôsledku pandémie sa rozhodlo tráviť letnú dovolenku doma, čo pomohlo podnikom celkovo. Zvýšený záujem o kúpaliská, aquaparky alebo napríklad aj turistiku pomohol celej palete podnikov k udržaniu sa v prijateľných číslach. (viz. zdroj 22 a 23)

V sezóne 2022 sa nám tak otvára jasná predstava o tom, kto budú zákazníci aquaparkov. Dnes keď sa pandemické opatrenia ešte viac uvoľňujú a korona vírus je na ústupe, by sa mali pôvodné čísla navrátiť, no stále bude veľmi dôležité pozorovať vplyv pandémie na zmenu v danom odvetví. Zákazníkmi teda budú hlavne Slováci, ktorí si prídu v letných mesiacoch oddýchnuť. Určité percento však môžu tvoriť aj návštevníci zo susedných krajín pokiaľ sa kríza vyvolaná koronavírusom bude dať zvládnuť a bude im tak umožnené cestovať. Toto percento však považujeme za veľmi malé až mizivé a preto je dôležité sa sústrediť hlavne na slovenskú klientelu.
...

Kľúčové slová:

marketing

stratégia

marketingové stratégie

makroprostredie

porterov model

zákazník

dodávateľ

konkurencia

produkt

služba

PEST

cena

persóna

klientela



Obsah:
  • 1 Externá analýza makroprostredia -4-
    1.1 Životný cyklus odvetvia -4-
    2 Porterov model -5-
    2.1 Zákazníci -5-
    2.2 Dodávatelia -5-
    2.3 Rival v odvetví -6-
    2.4 Nový produkt / Služba -6-
    3 Model PEST -7-
    4 Externá analýza - Konkurenti -10-
    4.1 Základný prehľad o cenách -11-
    4.2 Prehľad o Kvalite konkurentov -13-
    4.3 Mapa konkurencie -13-
    5 Podrobnejší prehľad o konkurentoch -17-
    5.1 Vadaš Termal Štúrovo -17-
    5.2 Kúpalisko Bojnice -18-
    5.3 Holidaypark Kováčová -18-
    5.4 Aquapark Strehová -19-
    5.5 Termálne Kúpalisko Novolandia -19-
    5.6 Vodný Raj Vyhne -20-
    5.7 Aquapark Trnava -20-
    5.8 Aqualand Banská Bystrica -21-
    6 Analýza kľúčových kompetencií -22-
    7 Analýza trendov v odvetví -24-
    8 Persóna -25-
    8.1 Príležitosti a ohrozenia -27-
    9 Cena -27-
    9.1 Analýza cien -28-
    9.2 Návrh cien -28-
    9.3 Formy predaja konkurentov -30-
    10 Komunikácia -31-
    11 Distribúcia -32-
    12 SWOT -33-
    13 Finálna stratégia -33-
    13.1 Misia podniku -34-
    13.2 Smerovanie podniku -34-
    13.3 Vízia podniku -34-
    13.4 Strategické ciele -34-
    13.4.1 Postupnosť krokov -35-
    13.4.2 Prostriedky k dosiahnutiu strategických cieľov -36-

Zdroje: