Popis:
		Podnik vo všeobecnosti vystupuje ako ekonomicky a právne samostatná podnikateľská jednotka. Tvoria ju hmotný majetok, majetkové práva, nehmotné práva a osobné zložky. Rôzne štrukturálne a procesné zmeny v podniku sa uskutočňujú v nestálom premenlivom prostredí, plnom nástrah a prekážok, konkurenčných podnikov a podnikateľských rizík, ktoré môžu spôsobovať nepredvídateľné ekonomické alebo sociálne  zmeny. Dosahovanie trvalo udržateľného rovnovážneho stavu je závislé na kvalite a schopnosti  manažmentu prispôsobovať sa novým situáciám zvládaním riešenia  krízových situácií a skúsenosťami z používania nástrojov krízového manažmentu ,preto sa neustále stupňujú požiadavky na vrcholových manažérov, aby dokonale zvládli strategický a krízový manažment, manažment zmien a podnikových cieľov. Podnik existuje za účelom jeho trvalého rastu , a tým aj rastu trhovej hodnoty ,ktorá je zabezpečená len, ak je činnosť podniku efektívna. Krízy svojou existenciou tento ciel bránia spĺňať ,preto sú pre podnik veľmi nepriaznivé a snaží sa im vyhnúť všetkými spôsobmi. Úspešné zvládnutie krízy závisí od schopnosti krízového manažmentu včas a vhodne reagovať na vzniknutú krízovú  situáciu sanačnými opatreniami , ktorých cieľom je vyviesť podnik z problémov, zachrániť ho alebo zabezpečiť jeho likvidáciu s čo najmenšími stratami pre veriteľov aj vlastníkov. Krízové riadenie zahŕňa riadenie podniku v procese konsolidácie, sanácie, preventívnej likvidácie, konkurzu alebo vyrovnania a nútenej likvidácie.
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  sanácia
		  		  reštrukturalizácia
		  		  konkurz
		  		  likvidácia
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1. Úvod
 2. Krízy vo fázach životného cyklu podniku
 2.1 Krízové riadenie
 2.2 Konsolidácia
 3. Sanácia
 3.1 Postup sanácie
 3.2 Opatrenia ozdravného plánu
 3.3 Transformácia a fúzia
 4. Reštrukturalizácia podnikov
 4.1 Charakter a dôvody podnikovej reštrukturalizácie
 4.2 Stratégie reštrukturalizácie
 4.3 Rozsah podnikovej reštrukturalizácie
 5. Konkurz
 5.1 Dôvody a účel konkurzného a vyrovnacieho konania
 5.2 Aktívna legitimácia a počiatočné fázy konaní
 6. Likvidácia
 6.1 Likvidácia sa vykonáva postupnými úkonmi v týchto oblastiach
 6.2 Rozdiel medzi konkurzom a likvidáciou
 7. Záver
 8. Bibliografia
Zdroje:
		    
		    		    - MIHOK, J. – VIDOVÁ, J.: Riadenie podniku v kríze. SjF TU v Košiciach, Košice 2006. 
- BALOG, K. – DÚFALA, V.: K problematike reštrukturalizácie podnikov v súčasných podmienkach slovenskej ekonomiky. TU v Košiciach, Košice 2001.
- VÁŇOVÁ,J.,ŠATUROVÁ,K.,BUBÁNOVÁ,M.: Základy podnikového hospodárstva STU v Bratislavé ,Bratislava1995
- http://www.euroekonom.sk/ekonomia/podnik-a-podnikanie/zivotny-cyklus-podniku/
- http://ekonomika.sme.sk/c/2346467/Konkurz-a-vyrovnanie-7-cast.html
- http://ec.europa.eu/civiljustice/bankruptcy/bankruptcy_bel_sk.htm
- ...