Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Medzinárodný manažment - Automobilový priemysel

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
3,0 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
48306
Posledná úprava
17.02.2023
Zobrazené
212 x
Autor:
danielaj
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Úvod

Automobilový priemysel je priemyselné odvetvie, ktoré sa zaoberá vývojom, výrobou, marketingom a predajom motorových vozidiel. Menovite do tohto odvetvia patria všetky automobilky, ale aj ich subdodávatelia.

Najväčšou svetovou automobilkou je Toyota (podľa tržieb i počtu predaných vozidiel), ktorá na pomyselnom tróne vystriedala General Motors v roku 2008 (po 27 rokoch). Najväčším subdodávateľom je nemecký strojársky gigant Bosch, ktorý má obchodné vzťahy v podstate so všetkými svetovými automobilkami. Automobilový priemysel úzko súvisí aj so strojárskym, elektrotechnickým a chemickým priemyslom. Je na ňom tiež z veľkej časti závislý ťažobný a hutnícky priemysel.
V roku 2009 bolo vo svete vyrobených takmer 61 miliónov motorových vozidiel, čo je oproti predchádzajúcemu roku pokles o 13,5 %. Celosvetovo je v prevádzke vyše 600 miliónov automobilov. Obrovský vzostup motorizácie zažíva najmä Čína a India.

Výroba automobilov a iných motorových vozidiel prešla od roku 1885, keď Karl Benz vyrobil svoj prvý automobil, búrlivým vývojom. Od ručnej výroby sa prešlo vďaka Henry Fordovi k masovej produkcii. V mnohých priemyselne vyspelých krajinách (v USA, Japonsku, Nemecku, Južnej Kórei) je automobilový priemysel najdôležitejším odvetvím celého tamojšieho priemyslu.

Začiatky automobilového priemyslu

Počiatky automobilového priemyslu možno hľadať už v roku 1769, keď Nicolas Joseph Cugnot zostrojil prvý cestný parovoz. Začiatok 19. storočia bol stále doménou parných strojov, ktoré sa postupne zlepšovali a zrýchľovali. V roku 1836 nemecký konštruktér Brackenburg zkonštruoval prvé auto s výbušným motorom.
Motor spaľoval vodík s čistým kyslíkom. Vozidlo však nemalo žiadne významné výhody. Bolo nebezpečnejšie a na prevádzku výrazne náročnejšie, a tak sa nepresadilo. V roku 1862 Francúz Alphonse Beau de Rochas vymyslel štvortaktný spaľovací motor. Nepostavil ho, ale nechal si ho patentovať.
Až Nicolaus August Otto uviedol do pohybu prvý spaľovací motor na svete. Roku 1886 postavili nezávisle na sebe Karl Benz a tiež Wilhelm Maybach s Wilhelmom Daimler prvé automobily poháňané benzínovým motorom.
V roku 1892 získal nemecký inžinier Rudolf Diesel patent na vznetový motor, ktorý roku 1897 tiež ako prvý na svete postavil. Najprv sa tento motor používal v strojárskych podnikoch ako stacionárny motor pre pohon strojov, neskôr po zlepšení (najmä odľahčení) sa začal používať aj na pohon automobilov.
...

Kľúčové slová:

manažment

medzinárodný manažment

automobilový priemysel

motivácia

leadership

priemysel

auto

automobil

predaj

trh

zahraničný trh

marketingový program

hierarchia potrieb



Obsah:
  • 1. Úvod 2
    2. Charakteristika firmy 3
    3. Formy vstupu na zahraničný trh 7
    4. Segmentácia Trhu 8
    5. Riziká vstupu na zahraničný Trh a ich zhodnotenie 8
    6. Návrh medzinárodného marketingového programu 10
    7. Analytická téma - motivácia a leadership 11
    8. Záver, stručné zhodnotenie projektu 16

Zdroje:
  • prednášky
  • semináre
  • prezentácie
  • odborná literatúra
  • internet