Popis:
		V literatúre o manažmente sa vyskytuje mnoho teórií, ktoré popisujú vplyv manažérov na svojich podriadených. Viesť a riadiť ľudí je jednou z dôležitých činnosti, ktoré sú nevyhnutné na to , aby boli úspešne plnené a dosahované ciele. Súčasťou úspešného riadenia firmy je aj jej vedenie. Zatiaľ čo riadenie dáva organizácií konkrétne ciele, pravidla, poriadok a kontrolu, vedenie vytvára spoločné hodnoty a vízie, podporuje motiváciu, posilňuje dôveru a identifikáciu s firmou a uľahčuje zmeny, ktorými firma prechádza.
Prevaha vedenia nad riadením je často problémom menších a začínajúcich organizácií. Jej dôsledkom je „kult osobnosti“ vedúcich predstaviteľov organizácie. Naopak prevaha riadenia a v praxi častá, postihuje väčšie a staršie organizácie, vytvára strnulosť a byrokraciu, nízku zodpovednosť a neschopnosť reagovať na zmeny.
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  vedenie
		  		  štýly vedenia
		  		  motivácia
		  		  teória potrieb
		  		  komunikácia
		  		  teória cieľov
		  		  teória spravodlivosti
		  		  manažérske funkcie
		  		  zodpovednosť
		  		  byrokracia
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- 1 Úvod 
 2 Vedenie
 2.1 Definícia vedenia
 2.2 Základná charakteristika vedenia
 2.3 Smery vedenia
 3 Osobné predpoklady vodcov
 4 Štýl vedenia
 4.1 Pripravenosť na vedenie
 5 Motivácia
 5.1 Definícia motivácie
 5.1.1 Teória potrieb
 5.1.2 Teória cieľov
 5.1.3 Teória spravodlivosti
 6 Komunikácia
 7 Záver
 Literatúra 15
Zdroje:
		    
		    		    - Mikuš, P. - Droppa, M.: Základy manažmentu. Edičné stredisko PF, Ružomberok 2008
- Sedlák, M.: Manažment. Bratislava, Elita1998
- Majtán, M.: Manažment. Bratislava, Sprint 2003
- Povrazník, J.: Celostný manažment. Bratislava, Sprint 1999
- Dudinská, E.: Základy marketingu. 1. vyd. Bratislava, Ekonóm, 2000