Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Konkurenčné analýzy a stratégie - mliekarenské odvetvie

«»
Prípona
.doc
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
60 x
Veľkosť
0,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
7510
Posledná úprava
24.03.2018
Zobrazené
2 567 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Odvetvie spracovania mlieka patrí medzi tradičné odvetvia v rámci agro- potravinárskeho priemyslu. V poslednom období narastá potreba spracovať čo najväčší objem mlieka (kvôli nižším celkovým cenám vstupov a rastúcim cenám energií) a priniesť čo najkvalitnejšie produkty, ktoré spotrebiteľ príjme. K tomu sú potrebné vyspelé technológie, efektivita zamestnancov a zavádzanie TQM do výrobného procesu.
Výsledkom je objavovanie nových technologických procesov už pri samotnom prvom spracovaní, vývoj a rozvoj nových produktov (za všetky spomeniem fermentované mliečne výrobky) ako aj snaha výrobcov o lojalitu zákazníka k značke ako takej. Spotrebiteľ je však ochotný si značku osvojiť najmä vtedy, ak ho produkt presvedčí o svojej kvalite. Vtedy je ochotný zaplatiť aj vyššiu cenu. Ďalším výrazným rozvojom prešla obalová technika. Sklenené fľaše už skoro úplne nahradili PVC obaly, ktoré udržiavajú mliečne produkty dlhšie čerstvé.
Snaha o zmenu spotrebiteľského správania, o budovanie lojality ako aj o presviedčaní spotrebiteľa o pozitívnych vplyvoch konzumácie mlieka a mliečnych produktov prináša rozvoj komunikácie smerom k spotrebiteľovi prostredníctvom marketingu, ktorý zasiahol aj toto odvetvie veľmi výrazne. Stále viac do popredia vyvstáva potreba nutrične vyváženej stravy pre zdravý rast, ako aj pridávanie živých baktérií pre posilnenie črevnej mikroflóry (najmä pri trávení laktózy, posilňovaní imunity atď.). Všetky tieto aspekty sú silne komunikované práve prostredníctvom marketingu. Mlieko a mliečne produkty sú navyše prirodzeným zdrojom vápnika, vitamínov a energie. Okrem toho odvetvie čelí problému, že kravské mlieko sa stalo prirodzeným alergénom, ale to na druhej strane vytvorilo tlak práve na kvalitu jeho spracovania (pasterizáciou počnúc a obalovou technikou končiac) ako aj spomínané pridávanie živých baktérií pre lepšie spracovanie laktózy priamo vo výrobnom procese.

Kľúčové slová:

mliekarenské odvetie

stratégia

PVC obaly

mlieko

produkt

kvalita



Obsah:
  • Úvod
    Analýza strategických skupín v odvetví
    Profily spoločností