Popis:
		Plánovanie je dôležitá činnosť v manažmente, ktorou sa cieľavedome a nepretržite zabezpečuje vyrovnaný a koordinovaný priebeh procesov riadenia. Je to činnosť, ktorej cieľom je cieľavedomé určovanie budúceho vývoja podniku. Nezaobíde sa bez neho žiadna zmysluplná  ľudská činnosť. 
Niektoré manažérske funkcie zohrávajú dôležitú úlohu v podniku, aby mohol fungovať čo najefektívnejšie sem patrí predovšetkým plánovanie, riadenie, organizovanie a kontrola. Činnosť, ale aj povesť každého podniku je závislá na tom, ako dobré a kvalitné pracovníkov firma má, ako je ich práca efektívna a nemenej tak na tom, ako v podniku všetko funguje tak, ako má. To, ako prebiehajú v podniku rôzne procesy, čím sa riadi výroba, ale aj všetky činnosti vo firme, všetko musí mať svoj poriadok a bežať podľa nejakého plánu. 
Plánovanie má teda veľký význam a predovšetkým v organizáciách a všade tam, kde je potrebné korigovať viac činností a ľudí. Plánovanie je mnohými významnými manažérmi tiež považované za jednu z najdôležitejších manažérskych funkcií. 
Hlavnou témou tejto seminárnej práce bude plánovanie, v ktorej vysvetlím dôležitosť a význam tohto pojmu a poukazujem na jeho uplatnenie vo firmách. Seminárne práce sa bude skladať ako z teoretického podkladu tejto problematiky. Zameriavam sa aj na výhody, nevýhody plánovania, ďalej na  riziká, možnosti. 
 
 
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  plánovanie
		  		  plán
		  		  ciele
		  		  proces plánovania
		  		  podnikové plánovanie
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Úvod 3
1. Podstata a obsah plánovania 4
1.1. Proces plánovania 5
2. Podnikové plánovanie 7
2.1. Plány a plánovanie podľa časového hľadiska 8
2.2. Plánovanie a plány podľa objektov riadenia 11
3. Metódy zostavovania plánov podniku 12
Záver 14
Zoznam literatúry 15 
		
		
				
		
		Zdroje:
		
		    
		    		    - Čambál, M. - Holková, A. - Lenhardtová, Z.  Základy manažmentu. 1.vyd. Trnava: AlumniPress 2011. 195 s. ISBN 978-80-8096-138-1.
 
						    - Krausová, M. a kol. Zmaturuj z náuky o spoločnosti. 1.vyd. Brno: Didaktis 2002.   248 s. ISBN 978-80-7358-013-6.
 
						    - Sedlák, M. Základy manažmentu. 1.vyd. Bratislava: Iura edition 2008. 310 s. ISBN 978-80-8078-193-4.