Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Charakteristika "koučingu"

«»
Prípona
.docx
Typ
semestrálna práca
Stiahnuté
12 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
46631
Posledná úprava
02.05.2016
Zobrazené
1 321 x
Autor:
zuzana.palova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Jednou z kľúčových oblastí dobre fungujúceho podniku je zabezpečenie vzdelávania pre svojich zamestnancov. A to nielen pre výkonných zamestnancov, ale aj pre riadiacich pracovníkov, čiže manažérov. Pretože iba kvalifikovaná pracovná sila je zárukou pre efektívny chod firmy.

Dôležitou oblasťou vzdelávania manažérov je ich rozvoj, či už osobný alebo kariérový. Pre formovanie tohto rozvoja sa používajú rôzne metódy, medzi nimi aj metóda koučovania, ktorá rozvíja komunikačné schopnosti, schopnosť klásť vhodné otázky a schopnosť smerovať svojho podriadeného bez príkazov.

Práve pre tieto charakteristiky tohto druhu vzdelávania som sa rozhodla, že sa v tejto semestrálnej práci budem venovať koučingu manažérov. Cieľom mojej práce je, aby čitateľ po prečítaní tejto práce mal základný prehľad o tom, čo koučing znamená, aké sú jeho ciele, kedy ho použiť a aké sú výhody tejto formy vzdelávania.

Kľúčové slová:

koučovanie

manažment

metódy

SWOT analýza

poradenstvo

efektivita



Obsah:
  • Úvod 3
    1 Koučovanie 4
    1.1 Definície koučovania 4
    2 Z histórie do súčasnosti koučovania 5
    2.1 Zakotvenie koučovania v teóriách 5
    2.1.1 Gestalt terapia 5
    2.1.1 Humanistická terapia Carla Rogersa 5
    2.1.2 Ericksonovský prístup 6
    2.1.3 Neurolingvistické programovanie 6
    2.1.4 Maslowova hierarchia potrieb 6
    2.1.5 McGregorova teória X-Y 7
    2.1.6 Herzbergerova teória motivácie 7
    2.2 Výhody a bariéry koučovania 7
    3 Metódy využívané v koučovaní 9
    3.1 Metóda kaizen 9
    3.2 Kladenie otázok 9
    3.3 Zisťovacie otázky 9
    3.4 Technika prerámovania 9
    3.5 Spätná väzba 10
    4 Koučovanie v manažmente 11
    4.1 Druhy vedenia ľudí 11
    4.2 Druhy koučovania 11
    4.3 Koučovanie ako zdroj firemného vzdelávania 11
    4.4 Nástroje manažérskeho koučovania 12
    4.4.1 SWOT analýza 12
    4.4.2 Model G.R.O.W. 12
    4.4.3 Stanovenie cieľov 12
    4.4.4 Model achieve 12
    4.4.5 Model ADAPT 13
    4.5 Meranie efektivity koučovania 13
    5 Koučovanie v poradenstve 15
    5.1 Metódy využívané v poradenstve 15
    6 Predpokladaný vývoj do budúcna 16
    Záver 17
    Zoznam použitej literatúry 18

Zdroje:
  • BOBEK, Milan a PENIŠKA, Petr. Práce s lidmi. Učebnice poradenství, koučování, terapie a socioterpie pro pomáhající profese.Vyd. 1. Brno: NC publishing, 2008, 286s. ISBN 978-8-903858-2-5.
  • ČIHOUNKOVÁ, Jana, ŠUSTROVÁ, Magda. Koučem na vysoké škole: Příručka pro vy-sokoškolské poradce. 1. vyd. Brno: Ircaes, 2009. 64 s. ISBN 978-80-254-6113- 6.
  • FOLWARCZNÁ, Ivana. Rozvoj a vzdělávání manažerů. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 238 s. ISBN 978-80-247-3067-7.
  • HORSKÁ, Viola. Koučování ve školní praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 174 s. ISBN 978-80-247-2450-8.
  • WHITMORE, John. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. 2. rozš. vyd. Praha: Management Press, 2004, 185 s. ISBN 80-7261-101-1