Seminárna práca na Medzinárodný marketing - aplikácia na firmu Volkswagen Slovakia a.s.
		
		
				
						
								| Prípona .doc
 | Typ ročníková práca
 | Stiahnuté 341 x
 | 
						
								| Veľkosť 0,8 MB
 | Jazyk slovenský
 | ID projektu 5650
 | 
						
								| Posledná úprava 14.11.2017
 | Zobrazené 5 051 x
 | Autor: -
 | 
						
								|  Zdieľaj na Facebooku | 
						
								| Detaily projektu | 
		
		
 
		
		
		
		Popis:
		V mojej seminárnej práci som si vybral firmu Volkswagen Slovakia a.s., ktorá v Slovenskej republike vystupuje v úlohe dcérskej spoločnosti koncernu Volkswagen A.G. so sídlom v nemeckom Wolfsburgu a je u nás najväčším výrobcom automobilov a naším najväčším exportérom. Pre túto spoločnosť som sa rozhodol aj preto, lebo som v minulosti využíval produkt tejto firmy a bol som s ním spokojný. Poďme sa teda bližšie pozrieť na odvetvie v ktorom táto firma pôsobí.
Analýza odvetvia
Automobilový priemysel zastáva vo väčšine vyspelých krajín v rámci národnej ekonomiky významné postavenie. V EÚ, USA a Japonsku tvorí zhruba dve percentá HDP a zamestnáva jeden a pol percenta všetkých pracujúcich. Z dôvodu rastúcej konkurencie a narastajúcich mzdových nákladov sú však mnohé automobilky nútené presúvať a koncentrovať svoju výrobu do krajín a regiónov s nízkymi mzdovými nákladmi, s väčším potenciálom rastu a do krajín, v ktorých sú naviac zahraniční investori podporovaní vládnymi stimulmi. Medzi takýmito krajinami má silné postavenie aj Slovensko, kde automobilová výroba rástla na význame po príchode nemeckého koncernu Volkswagen už na začiatku deväťdesiatych rokov. Ten bol po dobu 12 rokov jediným výrobcom automobilov na Slovensku.
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  analýza odvetvia
		  		  demografické prostredie
		  		  distribučná politika
		  		  segmentácia trhu
		  		  starostlivosť
		  		  vnútrofiremná komunikácia
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Úvod 3
 Analýza odvetvia 3
 Automobilový priemysel na Slovensku 3
 Analýza súčasného stavu v automobilovom priemysle v SR 4
 Koncern Volkswagen A.G. vo Wolfsburgu v Nemecku 5
 História spoločnosti Volkswagen Slovakia 7
 Makroprostredie podniku 8
 Demografické prostredie 9
 Ekonomické prostredie 9
 Prírodné prostredie 9
 Technologické prostredie 10
 Politické prostredie 10
 Kultúrna charakteristika zahraničného trhu - Nemecko 12
 Vystupovanie 12
 Správanie 12
 Komunikácia 13
 Kritériá hodnotenia krajiny (Nemecka) podľa Geerta Hofstedeho 13
 Porovnanie Slovenska a Nemecka podľa uvedených kritérií. 14
 Metódy vstupu na zahraničné trhy 14
 Motivačné faktory internacionalizácie činnosti firmy 15
 Interné faktory 15
 Externé faktory 15
 Segmentácia zahraničného trhu a porovnanie s iným zahraničným trhom, na ktorý vyvážame 17
 Tab.č.4 Rakúsko 17
 Tab.č.5 Slovinsko 18
 SWOT analýza firmy Volkswagen 19
 SWOT analýza automobilového priemyslu EU 21
 História loga Volkswagenu 22
 Značka 23
 Produkt 23
 Volkswagen Touareg 24
 Možnosť uplatnenia na zahraničnom trhu 27
 Štádium životného cyklu pre produkt (VW Touareg) v SR a v Slovinsku 27
 Cenová politika VW 28
 Distribučná politika 29
 Komunikačná politika 30
 Vnútrofiremná komunikácia 30
 Personalistika 31
 Corporate Identity 31
 Starostlivosť o zamestnanca 31
 Budúcnosť Volkswagenu 31
 Štúdia Concept R 32
 Štúdia Concept T 32
 Štúdia Concept C 32
 Použitá literatúra 33
 
 
 
 
 
  O súboroch cookie na tejto stránke
  Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.