Popis:
1.1 Distribúcia - termín, definícia
distribuocie = rozdeľovať, triediť, začleňovať
distribútus = náležite usporiadaný
= prikazovať
distributis = rozdeľovanie alebo roztriedenie tovaru
Úlohy distribúcie
Distribúcia je kategória:
• VET (Samuelson) - súhrn operácií zameraných na sprístupnenie jednotlivých výrobkov spotrebiteľom
• Matematiky
• Marketingu - považuje distribúciu za jeden z najvýznamnejších nástrojov marketingového mixu
• Teória obchodu
Definícia distribúcie z pozície marketingu - zahŕňa všetky aktivity, ktoré umožňujú prechod fyzického a dispozičného práva na produkty z jedného subjektu na iný.
- z roku 1949 - štádium, ktoré nasleduje po procese výroby až po absolútny zánik
Úlohy distribúcie v rámci VET
• zabezpečovať ekonomickú rovnováhu (P a D - oscilácia okolo bodu rovnováhy)
• vytváranie hodnoty vo forme pridanej hodnoty
• oscilácia napomáha udržať určitý stav v nár. hospodárstve.
• Materiálne hospodárstvo - pohyby a činnosti, ktoré súvisia s distribúciou
• Neberie do úvahy hotové výrobky, ale techniku a výrobu
Kľúčové slová:
distribúcia
logistika
finančné toky
všeobecná logistika
marketing
organizačná forma
Obsah:
- 1. DISTRIBÚCIA
1.1 Distribúcia - termín, definícia
1.2 Distribučné kanály
1.3 Orgány distribúcie a ich organizačné formy
1.4 Distribučné systémy na lokálnej úrovni - maloobchodná sieť (mestská, vidiecka..)
1.5 Finančné toky.
2. Logistika
2.1 Úvod do všeobecnej logistiky
2.2 Logistické systémy
2.3 Marketingová logistika (ML)
2.4 Aplikovaná logistika (AL)
2.5 Logistika podniku
2.6. Metódy logistiky
Zdroje:
- Distribučné systémy a logistika, Viestová a kol.