Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Manažment inovácií

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
18 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
22182
Posledná úprava
09.04.2009
Zobrazené
2 034 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Inovácie chápeme v širšom zmysle ako zavádzanie niečoho nového, nových výrobkov, technológií, organizačných štruktúr a podobne. Zavádzanie nového v sebe zahŕňa prelínanie
2 procesov: tvorby nových myšlienok a ich praktickej realizácie.
Nové myšlienky sa rodia v procese tvorivého myslenia. Jeho výsledkom je invencia.

Invencia z lat. výrazu znamená dôvtip, vtipný nápad, vynachádzavosť, dômysel. Nie každá invencia sa však v praxi uplatní.

Inovácia je prakticky realizovaná invencia. Neexistuje iba v podobe konštrukcie alebo modelu, ale bola skutočne zavedená do výroby a realizovaná na trhu.

V praxi sa môže stať, že krajina bohatá na invencie s rozsiahlym výskumom, tvorivým potenciálom ľudí a podobne, zaostáva v inováciách, nové myšlienky sa menej realizujú a naopak, krajina, ktorá zásadne invencie preberá zo zahraničia, môže dosiahnuť pozoruhodné výsledky.
Každá inovácia je zmena a manažment inovácií je vlastne manažmentom zmien. No nie každá zmena je inovácia. Inovácia je cielená zmena, ktorá znamená krok vpred v porovnaní s existujúcou situáciou. Je to zmena, ktorú chceme a vedome realizujeme. V literatúre sa vyskytujú rozličné prístupy ku klasifikácii inovácii. Prvý návrh klasifikácie poskytol J. A. Schumpeter (Američan), a preto aj jeho označujeme ako klasika inovácie.

Kľúčové slová:

inovácie

inovačný proces

inovačné modely

reenginiering