Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Manažment inovácii podniku - prednášky

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
43 x
Veľkosť
0,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
5085
Posledná úprava
16.08.2017
Zobrazené
1 265 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.1 ZÁKLADNÉ PRINCÍPY INOVAČNÉHO MANAŽMENTU V PODNIKU

Slovo „inovácia“ vychádza z „nového“. Longmanov Slovník definuje inováciu ako „ľubovoľný námet alebo vylepšenú metódu, produkujúce úžitkovú hodnotu.
J. A. Schumpeter, klasifikoval 5 typických zmien, ktorými sa prejavuje vývoj:
1. uvedenie nového výrobku na trh, ktorý sa podstatne odlišuje od iných na trhu,
2. zavedenie novej výrobnej techniky, nových výrobných procesov,
3. používanie nových surovín,
4. zmeny v organizácii výroby a jej zabezpečovania,
5. otvorenie nových trhov.

Prof. Valenta chápe inováciu ako „zmenu v pôvodnej štruktúre výrobného organizmu, ako prechod k novému stavu jeho vnútornej štruktúry“.

Zelená kniha Európskej únie o inovácii chápe tento pojem ako:
• obnovovanie a zvyšovanie rozsahu výrobkov a služieb a príslušných trhov,
• vznik nových metód produkcie, zásobovania a distribúcie,
• uvádzanie zmien do manažmentu, organizácie práce a prac. podmienok a do skúseností pracovnej sily.

Definície:
Inovácia - každá zmena v produkte (organizme), v konkrétnom prípade - v podniku, ktorá smeruje k novému stavu. Predstavuje aktivitu, pri ktorej nová myšlienka (invencia, námet, nápad) je transformovaná do praktického použitia.

Invencia (námet, nápad, idea) predstavuje možnosť zmeny - možnosť potencionálneho (metodologického, konštrukčného, technického) nového riešenia - inováciu.

Kľúčové slová:

Inovácie

prednášky

životný cyklus

inovačný proces

inovačný zámer

rozvoj



Obsah:
  • 1. Podstata riadenia inovácií v podnikateľskom subjekte - definícia, diferenciácia a klasifikácia inovácií
    2. Analýza životného a inovačného cyklu úspešného výrobku
    3. Špecifikácia kvality budúcej inovácie (formulovanie inovačných zámerov)
    4. Tvorivé metódy v inovačnom procese
    5. Určovanie ceny inovovaného produktu
    12. Určovanie inovačných zámerov produktov (parametrov)
    7. Licenčné obchodovanie ako súčasť inovačného manažmentu
    8. Komplexnosť inovačného procesu
    9. Inovačná stratégia podniku - prognózovanie inovácií podniku
    10.1 Dva základné prístupy prognózovania inovácií produktov
    11. Plánovanie inovačných zámerov v podniku - plánovanie konkrétnej inovácie produktu
    12. Hodnotenie ekonomickej efektívnosti inovácií
    13. Formy podpory inovačného rozvoja a inštitucionálna podpora inovácií