Poznámky zo Všeobecnej didaktiky
		
		
		
		Popis:
		Na 56 stranách nájdete poznámky k predmetu všeobecná didaktika.
Pedagogika a štruktúra pedagogických disciplín
Pedagogika: 
- Vyčlenila sa z filozofie a filozofických úvah v novoveku – je chápaná ako    pedagogická teória, ktorá zovšeobecňuje a vytvára nástroje) 
- Tým že zovšeobecňuje javy ju môžme nazvať aj ako vedeckú disciplínu. 
- Používa empirické metódy nato ,aby skúmala edukačnú realitu 
- Môžme ju chápať ako systematickú vedu vo výchove mládeže a dospelých – toto poňatie sme našli v Komenského spisoch, kde pomenúva túto výchovu správne – pedagogika dospelých - andragogika 
• Ako vedná disciplína sa začala konštituovať z v 19. storočí – je to vedná disciplína spojená s inými vednými odbormi ( prírodné, spoločenské, technické ) 
- V Nemecku je to skôr monodisciplinárny odbor -  orientovaný viac k filozofii (zaoberá sa výchovou z hľadiska filozofie)
- Vo Francúzsku - sociálna veda, ako multidisciplinárny odbor 
- Anglicko - Americký kontext – multidisciplinárny - Pokrývajúci celú šírku pedagogiky 
- Naša pedagogika viac zodpovedá anglickému Termínu education science ako termínu pedagogy a education. 
...
		
        
    
    Kľúčové slová:
		
		  		  všeobecná didaktika
		  		  pedagogika
		  		  didaktika
		  		  vzdelanie
		  		  vzdelávanie
		  		  edukácia
		  		  kurikulum
		  		  motivačné metódy
		  		
		
				
		
		Obsah:
		
				- Pedagogika a štruktúra pedagogických disciplín
 Pedagogika
 Súčasné poňatie pedagogiky
 Predmet a charakter pedagogiky
 Význam
 Úlohy
 Význam a poslanie pedagoky
 Metódy pedagogiky
 Štruktúra pedagogiky a vzťah k iným vedám
 Členenie pedagogiky
 Vzťah pedagogiky k iným vedám
 Didaktika ako vedná disciplína
 Predmet didaktiky
 Vzťah didaktiky k iným vedám
 Členenie didaktiky
 Metódy didaktického výskumu
 Vzdelanie a vzdelávanie
 Vzdelanie
 Stupne vzdelávania
 Medzinárodná klasifikácia vzdelávania isced
 Edukácia
 Výchova
 Vzdelávanie
 Edukačný cieľ
 Príklady
 Edukačné prostriedky
 Edukačné formy
 Subjekty edukácie
 Obsah vzdelávania
 Edukačné ciele
 Funkcie cieľov
 Typy edukačných cieľov – taxonómia
 Taxonómia afektívnych cieľov (Kratwohlt)
 B. niemerko- afektívne ciele
 Edukačné ciele v švp isced 2
 Obsah vzdelania (kurikula)
 Ideová dimenzia
 Obsahová dimenzia
 Vývojová línia vymedzenia učiva:
 Prístupy k výberu učiva
 Známe sú tieto teórie
 Didaktická transformácia
 Didaktická transformácia
 Nedostatky v koncipovaní vzdelávacích programov
 Vývojové trendy
 Kurikulum
 Modelovanie kurikula
 Fundamentálny model kurikula
 Konštitutívny model kurikula
 Realizovaný model kurikula
 Formy kurikula
 Kurikulum v dokumentoch/ základné pedagogické dokumenty
 Štandardy
 Spoločenské základy edukačného pro cesu
 Didaktická analýza a štruktúra učiva
 Pojmová mapa
 Podmienky vyučovacieho procesu
 Vyučovacie zásady
 Vyučovacie zásady z historickej perspektívy
 Analýza vyučovacích zásad
 Vyučovacie metódy
 Klasifikácia vyučovacích metód:
 Induktívno deduktívny proces
 Motivačné metódy
 Vstupné motivačné metódy
 Faktory
 Expozičné metódy
 Fixačné metódy
 Diagnostické a klasifikačné metódy
 Všeobecná didaktika
 Organizačné formy, didaktické prostriedky, didaktická technika
 Klasifikácia
 Učebnica
 Subjekty edukácie učiteľ a žiak
 Učiteľovo poňatie edukácie
 Skúsenosti a zážitky
 Faktory ovplyvňujúce štýl učenia sa
 
 
 
 
 
  O súboroch cookie na tejto stránke
  Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.