Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Analýza systému vzdelávania

«»
Prípona
.pdf
Typ
diplomová práca
Stiahnuté
17 x
Veľkosť
1,8 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
5034
Posledná úprava
08.08.2017
Zobrazené
2 107 x
Autor:
baracudas26
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V súcasnej dobe sa ludský kapitál stáva klúcovým faktorom úspechu v konkurencnom boji organizácií. Konkurencná výhoda sa stále castejšie získava prostredníctvom kvalitnej pracovnej sily - prostredníctvom hodnotných pracovníkov. Mnohé organizácie zdôraznujú význam svojich zamestnancov. Manažmentom tých najdôležitejších zdrojov v rámci organizácie - ludí - sa zaoberá manažment ludských zdrojov. Cielom manažmentu ludských zdrojov je ludí získat, udržat, ale aj rozvíjat. V tomto svetle naberá na význame jedna z už i tak dôležitých funkcií manažmentu ludských zdrojov - vzdelávanie zamestnancov.

Vzdelávanie zvyšuje cenu individuálnych pracovníkov na trhu práce. Vdaka novonadobudnutým znalostiam a zrucnostiam získavajú možnost presadit sa v nových situáciách. Z pohladu organizácie prináša investícia do zamestnancov, v podobe vzdelania, viaceré konkurencné výhody. Medzi iným zvyšovanie efektivity, produktivity a schopnost lepšie sa prispôsobit meniacemu sa externému prostrediu. Vzdelaná pracovná sila je dnes nutnou podmienkou udržania si konkurencieschopnosti.

Intenzívny konkurencný boj vládne aj v segmente bankovníctva v SR. V tejto súvislosti je možné položit si viacero otázok. Ako pracujú vzdelávacie systémy v bankových inštitúciách? Odrážajú praktiky vo vzdelávaní v bankách SR aktuálne teoretické trendy? Je možné prevziat prvky tréningového systému z jednej organizácie a implementovat ich u konkurencie? Hladanie odpovedí na tieto otázky bolo dôvodom pre volbu témy - analýzy vzdelávania vo vybraných bankách v SR.

Hlavným cielom tejto práce je analýza vzdelávacích systémov dvoch komercných bánk v SR. Pre dosiahnutie tohto ciela je použitá metóda kvalitatívneho a kvantitatívneho výskumu, nasledovaná vzájomným porovnaním charakteristík vzdelávacích systémov pozorovaných organizácií, ako aj konfrontáciou získaných poznatkov s teoretickými východiskami.

Obsah jednotlivých kapitol odráža rozloženie hlavného ciela na pät ciastkových cielov. Cielom prvej kapitoly je položit teoretické základy vzdelávania pracovníkov v organizácií. Zhrnutím najdôležitejších poznatkov o vzdelávaní zamestnancov v systéme manažmentu ludských zdrojov sú vytvorené východiská pre dalšie - prakticky zamerané kapitoly.

Kľúčové slová:

vzdelávanie

tréningový systém

pracovník

interpretácia

zistenia

implikácie

korelácie



Obsah:
  • Obsah 5
    Úvod 7
    1 Vzdelávanie zamestnancov ako súcast manažmentu ludských zdrojov 9
    1.1 Úloha vzdelávania zamestnancov v systéme manažmentu ludských zdrojov 9
    1.2 Metódy, techniky a spôsoby vzdelávania zamestnancov 16
    1.3 Hodnotenie vzdelávacích aktivít 36
    2 Charakteristika tréningových systémov 45
    2.1 Vstupné informácie 45
    2.2 Ponúkané školenia 48
    2.3 Organizácia a systém školení 53
    2.4 Školenia pri zavádzaní nového produktu 57
    2.5 Interní školitelia 58
    2.6 Externí školitelia 61
    2.7 Kvalita, oblúbenost a efektivita školení 62
    2.8 Clenstvo v skupine 66
    2.9 Zdielanie vedomostí, e-learning 67
    3 Hodnotenie tréningových systémov pracovníkmi 70
    3.1 Prieskum: zber dát a ich analýza 70
    3.2 Hodnotenie organizácie a systému školení 72
    3.3 Hodnotenie samotných školení a postoj pracovníkov k nim 83
    3.4 Analýza motivacných determinantov k úcasti na školeniach 96
    3.5 Analýza demotivacných determinantov k úcasti na školeniach 98
    3.6 Korelácie 100
    4 Interpretácia zistení 104
    4.1 Konfrontácia výsledkov kvalitatívneho a kvantitatívneho prieskumu 104
    4.2 Porovnanie kvalitatívnych výsledkov unibanky a csob 119
    4.3 Porovnanie kvantitatívnych hodnotení unibanky a csob 128
    5 Implikácie a odporúcania 136
    5.1 Unibanka 136
    5.2 Csob 141
    Záver 146
    Zdroje 148
    Monografie 148
    Clánky v sériových publikáciách 148
    Elektronické informacné zdroje - internet 150
    Prílohy 151