Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Marketing otázky z testu

«»
Prípona
.docx
Typ
testy
Stiahnuté
13 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
46993
Posledná úprava
09.05.2017
Zobrazené
799 x
Autor:
peter33w
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Marketing - môžeme charakterizovať mnohými spôsobmi: ako systém podnikateľskej činnosti, ako komplex vzájomne prepojených prvkov obchodných aktivít, ako filozofiu podnikania, či ako komplexnú ekonomickú činnosť vo sfére trhu
Koncepcia podnikania:
- výrobná koncepcia - výrobná koncepcia je jednou z najstarších marketingových koncepcií, ktorými sa riadia producenti. Hlavnou myšlienkou tejto koncepcie je presvedčenie výrobcu, že spotrebiteľ dáva prednosť tým produktom, ktoré sú bežne dostupné a lacné
- výrobková koncepcia - Výrobcovia, ktorí založili svoju marketingovú stratégiu na výrobkovej koncepcii, vychádzajú z tézy, že spotrebiteľ dá prednosť tomu produktu, ktorý ponúka najvyššiu kvalitu. Manažment výrobkovo orientovaných firiem zameriava pozornosť na výrobu kvalitných produktov a ich ďalšie zdokonaľovanie
- predajná koncepcia - základom predajnej koncepcie je myšlienka, že spotrebiteľ si sám daný produkt nekúpi, ale musí ho k tomu musí priviesť cieľavedomá a často agresívna politika výrobcu. Bežný spotrebiteľ je podľa názoru zástancov tejto koncepcie k produktom nevšímavý a k tomu, aby si kúpil práve tento a žiaden iný výrobok, slúži množstvo nástrojov účinnej podpory predaja
- marketingová koncepcia - marketingová koncepcia je obchodnou filozofiou, ktorá vznikla ako alternatíva predchádzajúcich koncepcií. Podľa tejto koncepcie je kľúčom k dosiahnutiu podnikových cieľov určenie potrieb a prianí cieľových trhov a ich uspokojovanie efektívnejšími metódami ako konkurencia
- sociálno - marketingová (spoločenská) koncepcia - V tejto súvislosti vzniká otázka, či podnik, ktorý sa snaží čo najlepšie uspokojiť požiadavky jednotlivých zákazníkov, sa správa optimálne aj z hľadiska dlhodobých záujmov nielen spotrebiteľov, ale aj spoločnosti. Tieto skutočnosti spolu so stále sa zosilňujúcim sociálnym, humánnym a ekologickým uvedomením viedli k snahám o modifikáciu čisto marketingovej koncepcie inou, ktorá by prihliadala k širším spoločenským súvislostiam výroby a spotreby

Kľúčové slová:

marketing

podnikanie

požiadavka

transakcia

zákazníci

externé prostredie

medzinárodné trhy

marketingový výskum



Obsah:
  • Marketing
    Koncepcia podnikania:
    Potreba
    Požiadavky
    Dopyt
    Výmena
    Transakcia
    Transfér
    Dopyt
    Spotrebiteľ
    Výrobca
    Trh
    Zákazníci
    Trhy spotrebiteľov
    Trhy výrobnej sféry
    Trhy sprostredkovateľov
    Vládne trhy
    Medzinárodné trhy
    Konkurencia
    Externé prostredie
    Marketingový informačný systém
    Marketingové informácie
    Marketingový výskum
    Metódy zberu primárnych informácií
    Koneční spotrebitelia