Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Medzinárodný obchod - skúška

«»
Prípona
.doc
Typ
študijný materiál
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
45869
Posledná úprava
12.05.2015
Zobrazené
1 232 x
Autor:
MelisKa
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 HISTÓRIA VÝVOJA OBCHODU

Prvotnou formou obchodu bola výmena medzi kmeňmi, vymieňaním si darov a pohostení. Obchod ako samostatná hospodárska činnosť sa začína objavovať až na rozhraní rodovej a otrokárskej spoločnosti, po oddelení remesiel od poľnohospodárstva.
Vznik obchodu je spojený s deľbou práce, s rastom výroby nad rozsah vlastnej spotreby. Čoraz väčšie množstvo sa stalo tovarom a bolo predmetom výmeny. Vznikla nová profesia- sprostredkovatelia- revolučná vlna v obchode.

Podmienky vzniku obchodu:
» 3.spoločenská deľba práce
» Vznik výroby
» Rast výroby nad rozsah vlastnej spotreby
» Súkromné vlastníctvo
» Nová profesia- kupec

Obchod v predkapitalistických formáciách sa vyznačuje určitými zvláštnosťami:
» Je samostatné odvetvie hospodárskej činnosti obsluhované zvláštnou skupinou ľudí- kupcami
» Obchod a kupecký kapitál vystupuje nezávisle od panujúceho spôsobu výroby a nie je ním ovládaný. Obchodný kapitál je samostatnou a hlavnou formou kapitálu
» V obchode zisk pramení aj z uplatňovania klamstva, násilnosti

Kľúčové slová:

Medzinárodný obchod

MO

Skúška z MO

obchod

deľba práce

obchodná politika

zahraničné trhy



Obsah:
  • 1 História vývoja obchodu
    1.1 Vývoj názorov na obchod
    1.2 Medzinárodná deľba práce - podmienka vzniku medzinárodného obchodu
    1.3 Vývoj medzinárodného obchodu
    2 Poslanie medzinárodného obchodu
    2.1 Podstata medzinárodného obchodu
    2.2 Teórie medzinárodného obchodu
    2.3 Úlohy a funkcie medzinárodného obchodu v národnom hospodárstve
    2.4 Svetové hospodárske prostredie
    2.5 Teritoriálna štruktúra mo
    3 Obchodná politika v mo
    3.1 Nástroje zahraničnoobchodnej politiky
    3.2 Zahraničnoobchodná politika slovenska
    4 Spôsoby vstupu na zahraničné trhy
    4.1 Export
    4.2 Predaj licencií

Zdroje:
  • Poznámky, prednášky, cvičenia