Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Vypracované otázky na predmet Hudobná výchova

«»
Prípona
.doc
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
9 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
47438
Posledná úprava
13.03.2019
Zobrazené
1 204 x
Autor:
viktoria.jurikova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Hudobná výchova je súčasť výchovy estetickej v MŠ aj ZŠ. Vychádza zo zásad , ktoré sú spoločné pre celý výchovno - vzdelávací proces. (základné zásady- názornosť, postupnosť, systematickosť, ind. prístup, spojenie teorie s praxou, uvedomelosti, tvorivej aktivity)

Ciele: podchytenie záujmu dieťaťa o hudbu a hudobné činnosti

Systematicky rozvoj hudobnosti-(vytváranie schopnosti, zručnosti a návykov potrebných pre vnímanie, prežívanie a chápanie umenie, získavanie predpokladov na vlastnú hudobnú činnosť, postupné osvojovanie si súboru základných hodnôt ľudovej a umelej hudobnej tvorby
Využitie hudby a hudobných činností na obohacovanie detského poznania, kultivovanie citových a morálnych kvalít detí, tvorivé uplatnenie sa

Prostriedkom hudobnej výchovy: je komplex hudobných činností, ktoré sa prelínajú, podmieňujú

Hudobné činnosti:
- spevácke, (rozv. zmysel pre krásu spevu, dávajú zákl. speváckych schopností
- inštrumentálne (výrazne prispievajú k hud. rozvoju detí, hra na detských hudobných nástrojoch výrazne pomáha aktívne vnímať hud a nehud zvuky
- pohybové (Spájaním hudby s pohybom sa dosahuje hlbšie citové prežívanie hudby a rozvíja sa prirodzená schopnosť detí vyjadriť hudbu pohybom
- počúvanie hudby (sú zamer. na rozvoj sluchového vnímania hudobnej predstavivosti a na poznávanie zákl výrazových prostriedkov hudby

Kľúčové slová:

hudobná výchova

ŠKD

hudobné činnosti

intonácia

organizačná forma



Obsah:
  • 0. Ciel a úlohy hudobnej výchovy
    1.Intonácia pri speve vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠK
    2. Rytmus vo výchovnej činnosti deti v MŠ a ŠK
    3. Dýchanie vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠK
    4. Postoj a držanie tela pri speve vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠK
    5. Sluchová analýza a dirigovanie pri speve vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠK
    6. Ľudové detské spevy a tance vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠK
    8. Artikulačné a prednesové techniky pri speve vo výchovnej činnosti v MŠ A šk
    9. Hudobné nástroje a ich použitie vo výchovnej činnosti v MŠ a ŠK
    10. Koncepcia nácviku piesne v MŠ a ŠK