Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 035   projektov
0 nových

Matematické činnosti

«»
Prípona
.zip
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
7 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
47440
Posledná úprava
30.03.2020
Zobrazené
1 081 x
Autor:
viktoria.jurikova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Matematické predstavy
» rozvíjanie MP má už v pr veku veľký význam a zároveň vytvára pozitívny vzťah k matematike
» rozvíjanie vlastností a zručností, ako sú presnosť, pozornosť, sch systematicky pracovať, rozvoj tvorivého a log myslenia, či posilňovanie sebadôvery, možno realizovať práve prostredníctvom matematiky.
» M ako abstraktný systém musíme D priblížiť prostredníctvom konkrétnych vecí a činností, s kt už majú isté skúsenosti
» pod MP v pr výchove rozumieme najmä utváranie si zákl. predstáv o veľkosti, tvare, množstve predmetov a javov, o ich umiestnení v priestore a v čase.
» v období pr veku zasahujú
základy matematiky aj ďalšie oblasti poznania, hlavne jazyk a logiku.
» deťom môže matematika pomôcť aj z hľadiska rozvíjania komunikácie.

Cieľom utvárania základných matematických predstáv detí predškolského veku je:
- získavať skúsenosti a objavovať vzťahy medzi objektmi okolitého sveta;
- rozvíjať fantáziu so zameraním na samostatnú činnosť;
- rozvíjať tvorivé myslenie; komunikačné schopnosti;
- podnecovať a rozvíjať začiatky logického myslenia;
- rozvíjať samostatné riešenie konkrétnych problémov; formovať základné matematické operácie;
- rozvíjať špecifické matematické schopnosti; priestorovú predstavivosť; psychomotoriku.
Deti by mali získať v rámci rozvíjania základných matematických predstáv také množstvo skúseností, ktoré im umožní zvládnuť požiadavky z matematiky v nižších ročníkoch základnej školy.

Kľúčové slová:

matematika

činnosti

predstavy

výroky

orientácia

matematické hry



Obsah:
  • 1. Rozvoj matematických predstáv a pojmov, príklady zamerané na detskú činnosť.
    2. Pojmy súvisiace s prirodzeným číslom, propedeutika číselných operácií.
    3. Rozvoj priestorovej predstavivosti, orientácia v priestore, hľadanie cesty.
    4. Rovinné útvary v predškolskom vzdelávaní, ich pozorovanie, pomenovanie, spoločné a rozdielne vlastnosti.
    5. Priestorové útvary, rozlíšenie rovinných útvarov od priestorových, siete telies.
    6. Skladanie a rozklad geometrických útvarov v priestore; stavebnice; geometria skladaného papiera, origami, hlavolamy.
    7. Orientácia v rovine, čiary v rovine, uzavretá a otvorená čiara, rovinné labyrinty.
    8. Pojmy elementárnej teórie množín - množina, prvok množiny, určenie množín, základná množina, prázdna množina, vzťahy medzi množinami.
    9. Operácie s množinami, znázornenie množín, rozklad množín. Vlastnosti operácií s množinami, Vennove diagramy.
    10. Zobrazenia - definícia, určenie, znázornenie zobrazenia, inverzné zobrazenie, vlastností zobrazení. Ich využitie pri porovnávaní.
    11. Výrok, negácia výroku, zložené výroky a ich negácia, úsudky.
    12. Karteziánsky súčin dvoch množín, grafické znázornenie karteziánskeho súčinu.
    13. Binárne relácie. Relácia usporiadania a relácia ekvivalencie.
    14. Didaktické matematické hry pre deti.
    15. Didaktické pomôcky a ich využitie v matematickom vzdelávaní detí.