Popis:
Marketingový informačný systém možno definovať ako súbor personálnych (manažéri a pracovníci) a vecných (zariadenia metódy a nástroje) prvkov, ktorými firma zabezpečuje dostatočnú kvantitu a kvalitu informácii, ktoré sú potrebné pri marketingovom rozhodovaní.
Jeho jestvovanie a využívanie zabezpečujú kompetentní odborníci, pretože v trhovej ekonomike bez relevantných informácií nemá firma v konečnom dôsledku žiadnu šancu na úspech na konkurenčne výdatnom trhu.
Pri vytváraní MIS treba rešpektovať určité podmienky:
• dbať na jeho systémovú podstatu
• udržiavať vyváženosť statickej a dynamickej podstaty systému
• treba vykonávať rozhodujúce procesné funkcie (od získavania až po uchovávanie informácií)
• zabezpečiť aplikačný súlad jednotlivých podsystémov
• rozhodujúce funkcie v MIS obsadzovať kvalifikovanými odborníkmi
• zosúladiť plány aktivít v MIS s plánmi marketingovej činnosti, a pod.
Kľúčové slová:
marketingový informačný systém
marketingový výskum
postavenie
procesné funkcie
dispozitívne funkcie
výskumný systém
Obsah:
- Pri vytváraní mis treba rešpektovať určité podmienky:
1. Dispozitívne funkcie
2. Procesné funkcie mis
3. Podsystémy produkujúce informácie
4. Optimálny súhrn informácií
Marketingový výskumný systém