Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Komunikácia a komunikačné zručnosti sociálnych pracovníkov

«»
Prípona
.docx
Typ
štátnicové otázky
Stiahnuté
21 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
23497
Posledná úprava
10.05.2009
Zobrazené
2 798 x
Autor:
myrayqa
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Komunikácia je základom spoločenského styku ľudí a je každodennou súčasťou života každého človeka.
Komunikácia – z lat. slova „communicare“ robiť niečo spoločným, deliť sa, zverovať sa.
Vo všeobecnosti komunikáciu chápeme ako rozhovor a slovo komunikovať ako dorozumievať sa, zhovárať sa.
Komunikáciu delíme na:
1. Verbálnu – komunikácia, ktorá sa uskutočňuje hovorenou rečou, jej základným prvkom je hovorené slovo čiže rozhovor – je to základná metóda sociálnej práce, slúži na odovzdávanie informácií. Obsah rozhovoru tvoria otázky a odpovede. Na kvalitu rozhovoru vplýva vzájomná empatia a antipatia partnerov.
V rozhovore obidve strany skúmajú situáciu, čo môžu od seba očakávať, kam až môžu v komunikácii dôjsť, čo všetko si voči sebe môžu dovoliť. Cieľom prvého kontaktu je vytvorenie atmosféry dôvery, ktorá je základom úspešnej práce s klientom, a získanie základných informácií o probléme klienta. Sociálny pracovník počúva, analyzuje prvé informácie od klienta.

Kľúčové slová:

Komunikácia

Fázy rozhovoru

Proxemika

Kinezika

komunikačné zručnosti sociálnych pracovníkov