Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 034   projektov
0 nových

Internet pre ekonómov

«»
Prípona
.pdf
Typ
skriptá
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,6 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
829
Posledná úprava
16.06.2017
Zobrazené
2 664 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Ucebny text Internet pre ekonomov je urceny pre studentov Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, ako ucebna pomôcka pre predmety Informatika, Informatika v marketingu, Informatika pre manazerov a Informatika v cestovnom ruchu. Vzhťadom na aktua lnosí a atraktıvnosí problematiky internetu a jeho vyuzitia v ekonomickej praxi verıme, ze poslu zi vsetky m, ktorı internet aktıvne alebo pasıvne pouzıvaju , ale aj ty m, ktorı by ho chceli pouzıvaí. C itateťovi je predkladany strucny prehťad moznostı internetu, ktory obsahuje teoreticke (1., 2. a 5. kapitola) ako aj prakticky orientovane casti (3. a 4 kapitola). V prvej kapitole Historia a koncepcia internetu je veťmi strucne zhrnuty vy voj internetu, pricom hlavny dˆraz bol kladeny na predstavenie a popısanie najrozsırenejsıch sluzieb internetu ako World Wide Web (WWW) a elektronicka posta (e-mail). Taktiez je v tejto casti predstaveny internet ako prostriedok podnikania.

Kľúčové slová:

internet

marketing

obchodná komunikácia

elektronický podpis

bannery

spamming

hypertextové odkazy



Obsah:
  • U vod -1-
    1 Historia a koncepcia internetu -3-
    1.1 Vznik a vyvoj internetu -3-
    1.2 Organiza cia internetu -4-
    1.3 Za kladne sluz by internetu -5-
    1.3.1 World wide web -6-
    1.3.2 Elektronicka posta -8-
    1.3.3 File transfer protocol -10-
    1.3.4 Diskusne skupiny -11-
    1.3.5 Pocıtacove konferencie -11-
    1.3.6 Telnet -12-
    1.3.7 Gopher -12-
    1.4 Internet - novy priestor na podnikanie -12-
    1.4.1 Virtua lny informacny priestor -13-
    1.4.2 Komunikacny priestor -13-
    1.4.3 Distribucny priestor -13-
    1.4.4 Transakcny priestor -14-
    1.5 Pristup k internetu -15-
    2 Vyuz ivanie internetu vo svete a na slovensku -20-
    2.1 Internet vo svete -20-
    2.2 Internet na slovensku -22-
    3 Internet ako zdroj informa cii a efektivny prostriedok
    Komunika cie -25-
    3.1 Pra ca s prehliadacom www stra nok microsoft internet explorer -25-
    3.1.1 Spustenie programu a popis okna programu internet explorer -25-
    3.1.2 Pra ca s programom -27-
    3.1.3 Tlacidla panela na strojov -27-
    3.1.4 Najpouz ıvanejsie prıkazy ie -29-
    3.2 Efektivne vyhšada vanie informa cii vo www -30-
    3.2.1 Fulltextove(indexove) vyhóada vanie -30-
    3.2.2 Katalogove vyhóada vanie -35-
    3.3 Pra ca s klientom elektronickej posty -38-
    3.3.1 Spustenie a pra ca s programom outlook -38-
    3.3.2 Prezeranie dorucenej elektronickej posty -40-
    3.3.3 Vytvorenie a odoslanie novej spra vy -42-
    3.4 Vyhšada vanie šudi v internete -44-
    3.5 Za klady pra ce s ftp -44-
    1.1.1. Prıkazy ftp -45-
    3.5.1 Ws-ftp -46-
    3.5.2 Far manager -47-
    3.6 Vyhšada vanie v ftp -47-
    4 Internet ako prostriedok prezenta cie -49-
    4.1 U vod do problematiky tvorby www stra nok -49-
    4.2 Za kladne za sady tvorby www stra nok -50-
    4.3 Obra zky na www stra nkach -51-
    4.3.1 Forma t gif -51-
    4.3.2 Forma t jpeg -51-
    4.3.3 Forma t png -52-
    4.3.4 Programy na tvorbu obra zkov pre www stra nky -52-
    4.4 Ms office ako na stroj pre tvorbu www stra nok -52-
    4.4.1 Hypertextove odkazy -53-
    4.4.2 Vkladanie a uprava obra zkov -56-
    4.4.3 Ms office - zhrnutie -56-
    4.5 Ms frontpage ako na stroj pre tvorbu www stra nok -57-
    4.5.1 Rez imy zobrazenia -58-
    4.5.2 Pra ca s textom -58-
    4.5.3 Pra ca s obra zkami -59-
    4.5.4 Tabuóky -59-
    4.5.5 Hypertextove odkazy -60-
    4.5.6 Pozadie -61-
    4.5.7 Pocıtadlo prıstupov -61-
    4.5.8 Ra my -62-
    4.6 Za klady hypertext markup language -62-
    4.7 Publikovanie na www -63-
    5 Internet ako prostriedok obchodnej komunika cie -65-
    5.1 Komunika cia so za kaznikom (business to consumer) -65-
    5.2 Komunika cia s obchodnymi partnermi (business to business) -66-
    5.3 Komunika cia s bankou -67-
    5.4 Reklama na internete -68-
    5.4.1 Prezenta cia firmy a produktov na www -69-
    5.4.2 Reklamne pruz ky (bannery) -70-
    5.4.3 Hromadne rozosielanie nevyz iadany ch spra v (spamming) -72-
    5.5 Predaj prostrednictvom internetu -72-
    5.6 Formy platieb v elektronickom obchodovani -73-
    5.7 Cestovny ruch a internet -75-
    5.7.1 Internet ako zdroj uz itocny ch informa ciı o cestovnom ruchu -76-
    5.7.2 Propaga cia regionu pomocou internetu -77-
    5.8 Marketing a internet -78-
    5.8.1 Podstata marketingoveho informacneho systemu -79-
    5.9 Vyhody a nevyhody internetu ako prostriedku obchodnej komunika cie81
    5.10 Bezpec nost elektronickej komunika cie -82-
    5.10.1 Bezpecnos5 informa ciı -83-
    5.10.2 Protokoly pre bezpecny prenos da t -86-
    5.10.3 Elektronicky podpis -89-
    Za ver -91-
    Zaujimave adresy www stra nok -92-
    Za kladne pojmy a pouz ite skratky -94-
    Pouz ita a odporu c ana literatu ra -96-

Zdroje:
  • BENNET, F: Internet Roadmap Ď pr˚vodce svÓ tem Internetu. Praha, Computer Press 1995.
  • BRA ZA, J.: Internet.cz Ď jak hledat a najıt. Praha, Grada 1997.
  • CSONTO , J. Ď HATALA, M.: Vstup do sveta WWW na Internet-e, Kosice, ma j 1996.
  • DOBDA, L.: Ochrana dat v informacnıch systemech. Praha, Grada 1998
  • DVORA CEK, M.: Penıze zakopane v Internetu. Chip, 9, 1999, c.10.
  • GU CIK, M.: Vy znam informa ciı v cieťovom mieste cestovneho ruchu. In: Ekonomicka revue cestovneho ruchu, roc.33 (2000), c. 1, s.49 Ď 52.
  • Kolektıv autorov: Abeceda Internetu. Praha, Computer Press, 2000.
  • KUKUCKA, J.: Internet efektivnÓ . 2. vyd. Brno, CCB s.r.o. 1998.
  • MAIER, G. Ď WILDBERGER, A.: Za 8 seku nd okolo sveta alebo Internet pre kazdeho,Kosice 1996.
  • MAKULOVA , S. - BURC IK, V.: Internet v riadenı a obchode firmy. 1.vyd. Bratislava, EL&T 1996.
  • MAKULOVA , S.: Internet od A po Z, Bratislava, EL&T 1995.
  • MAKULOVA , S.: Sprievodca po Internete. Bratislava, EL&T 1995.
  • MARIA S, M. - KOVA COVA , B. - DZUROVA , M.: Pocıtace v marketingu a distribu cii. Bratislava, Edicne stredisko Ekonomickej Univerzity 1995.
  • NONDEK, L. Ď R ENCOVA , L.: Internet a jeho komercnı vyuzitı. Praha, Grada 2000.
  • NORTON, B. Ď SMITHOVA , C.: Moznosti Internetu za 7 dnı. Bratislava, Open Windows 1997.
  • PEGNER, M.: Pr˚vodce manazera obchodova nım na internetu. Praha, Grada 2000.
  • R IHA, P.: Internet, anglicko-cesky vy kladovy slovnık. Ostrava, Montanex 1996.
  • SCHNEIDER, Z.: Magicka zemÓ jmenem Internet. Blesk extra computer, 1999.
  • SMOLEN OVA , M.: Sanet v Internete. 1.vyd. Banska Bystrica, Pedagogickaspolocnosí J. A. Komenskeho 1995.
  • VASSOS, T.: Strategic Internet Marketing. Toronto, Que 1996.
  • VOR ECH, J. Ď MORKES, D.: 1001 tip˚ a trik˚ pro Internet, Praha, Computer Press 1998.
  • VRABEC, V. Ď CAPEK, A.: Internet :-) CZ pr˚vodce ceskeho uzivatele. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 1995.
  • ZELENKA, J. Ď JONA S, R.: Vyuzitı pocıtac˚ v cestovnom ruchu. 1. vyd. Praha, GradaPublishing 1998.
  • ANDACKY, J.: Vla da SR upravı legislatıvu pre elektronicke obchodovanie. In: Trend, Infotrendy, 1999, c.1, str. 8.
  • BELLA, D.: Elektronicky obchod potrebuje bezcolnu zonu. In: Hospoda rske noviny, 1.3.1999, str.5.
  • C ERVENKA, M.: Elektronicky obchod sa postara aj v cestovnom ruchu o mnozstvo zmien a prekvapenı, In: Trend 1999, c.15
  • RUZ ICKOVA , M.: Legislatıvna u prava elektronickeho obchodovania. In: EC&200:
  • Zbornık z 2. rocnıka konferencie o elektronickom obchode, 30. a 31. marec 1999, Banska Bystrica.
  • VACEK, P.: Elektronicke bankovnıctvo a elektronicke peniaze, In: Bankovnictvı 24/98, str.4.
  • Internet
  • E-marketer, 1999: Electronic statistics http://www.emarketer.com/estats/welcome.html (1999-03-24)
  • Focus - Webner, 1997: Netprojekt
  • http://www.prieskum.sk (1999-02-04)
  • IDC, Inc.: IDCcs Internet Commerce Market Model Predicts Buyers on the Web Will
  • Increase Nearly Tenfold by 2002. http://www.idc.com/F/HNR/081/98ahnr.htm (1998-08-26)
  • Organisation for Economic Co-operation and Development, Paris, 1997: Busines-to-
  • Consumer Electronic Commerce Survey of Status and issues.
  • http://www.oecd.org/dsti/sti/it/ec/index.htm (1999-03-04).
  • US Information Infrastructure Task Force, 1997: A Framework for global electroniccommerce.
  • http://www.iitf.nist.gov/electronic_commerce.htm (1999-01-12)