Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 032   projektov
0 nových

Životný cyklus

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
53 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
5020
Posledná úprava
04.08.2017
Zobrazené
3 904 x
Autor:
janca18
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Pre podnikateľa má veľký význam čas, za ktorý sa jeho výrobok udrží na trhu. Toto obdobie E. Stehlík označuje ako trhovú životnosť výrobku. Na ňu nadväzuje priebeh životného cyklu - závislosť predaja výrobku od času. Životný cyklus sa vyznačuje určitými etapami, ktoré sa vzájomne líšia objemom predaja, tempom jeho rastu, ziskom, ktorý výrobok prináša, ale aj starostlivosťou, ktorú vyžaduje od výrobcu v podobe použitia marketingových nástrojov rôznej intenzity a rôznych vzájomných kombináciách.
Životný cyklus výrobku vyjadruje postavenie výrobku na trhu a súčasné pôsobenie časového faktora na zmenu záväzku a zákazníka (spotrebiteľa). Dĺžka krivky životného cyklu výrobku je rôzna v závislosti od druhu tovaru (potraviny, tovar krátkodobej spotreby, tovar dlhodobej spotreby).

Kľúčové slová:

životný cyklus

bostonská matica

zrelosť

životný cyklus

výrobky

rast



Obsah:
  • Životný cyklus
    Charakteristika jednotlivých fáz životného cyklu výrobku
    Štádium výskumu a vývoja
    Štádium uvedenia výrobku na trh
    Štádium rastu
    Štádium zrelosti
    Štádium poklesu
    Skracovanie životného cyklu
    Inovácia
    „BOSTONSKÁ MATICA“
    Predĺženie životného cyklu
    PRÍPADOVÁ ÚLOHA:

Zdroje:
  • Dudinská, Štefko - Základy marketingu