Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

44 291   projektov
4 nových

Využitie public relations ako súčasti komunikačného mixu vo vybraných farmaceutických podnikoch

«»
Prípona
.doc
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
181 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
6033
Posledná úprava
08.08.2017
Zobrazené
2 481 x
Autor:
-
Facebook icon
Detaily projektu
Popis:
Touto prácou chceme uviesť čitateľa do problematiky komunikačného mixu so zameraním na vzťahy s verejnosťou(public relations) v oblasti zdravotníctva a konkrétne v oblasti farmácie. Farmáciu sme si vybrali z toho dôvodu, že Slovensko má 30% podiel výdavkov na lieky z celkových výdavkov na zdravotníctvo, čím nenachádza medzi ostatnými európskymi krajinami konkurenciu. V iných krajinách sa na lieky vynaloží v priemere 8-10% prostriedkov vydaných na zdravotníctvo. Vyššiu vypovedaciu schopnosť má však hodnotenie spotrebovaných liekov v prepočte na obyvateľa. V SR pripadá na obyvateľa 69 USD, čo je v porovnaní s priemerom krajín EÚ 212 USD iba tretinová hodnota. Lieky musia absolvovať tri základné kroky: 1. registráciu, 2. schválenie a vyhlásenie ceny lieku Ministerstvom Financii SR a 3. zahrnutie prípravku do kategarizačného zoznamu. Reklama liekov podlieha prísnym pravidlám a zákonom, kde progpagácia liekov na predpis je až na propagáciu v odobrnej literatúre zakázaná a z toho dôvodu je potrebné využívať iné možnosti komunikačného mixu ako priblížiť daný produkt zákazníkovi(či už lekárnikovi, lekárovi alebo spotrebiteľovi). Otázkou reklamy sa budeme obširnejšie venovať neskôr v práci. Z uvedených informácii vyplýva, že trh s liekmi je do značnej miery trhom špecifickým a my sa pokúsime jednotlivé špecifiká objasniť.

Kľúčové slová:

marketing

komunikačný mix

public relations

PR aktivity

reklama

médiá

zdravotníctvo

životné prostredie

farmácia



Obsah:
  • 1.Úvod - Cieľ práce
    2. Metodika a metodológia práce
    3. Marketingová komunikácia
    3.1 Postavenie komunikácie v marketingovom mixe
    3.2 Komunikačný mix
    4. Vzťahy s verejnosťou - Public relations
    4.1 PR a reklama
    4.2 Public relations - efektívny nástroj na dosiahnutie podnikateľských cieľov
    4.3 Vývoj PR trhu na Slovensku
    4.4 PR v službách zdravotníctva
    5. Farmácia a Public Relations
    5.1 Vzťahy s verejnosťou a médiami
    5.1.1 Žiadne poradenstvo ohľadne osobných lekárskych záležitostí
    5.1.2 Komuniké pre tlač
    5.1.3 Tlačové konferencie
    5.1.4 Rozhlas a televízia
    5.1.5 Zábava a motivovanie
    6. Ratiopharm
    6.1 História
    6.2 Poslanie spoločnosti
    6.3 PR aktivity
    6.3.1 Sociálne programy
    6.3.2 Ochrana Životného prostredia
    6.3.3 Šport
    7. Sandoz
    7.1 História a profil
    7.2 Poslanie
    7.2.1 Zdravie pre všetkých
    7.2.2 Spoľahliví a zodpovední po celej zemeguli
    7.2.3 Etická globálna prítomnosť
    7.3 PR aktivity
    8. Záver
    9. Použitá literatúra

Zdroje: