Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 033   projektov
0 nových

Výskum prístupov k tvorbe stratégie školy

«»
Prípona
.pdf
Typ
seminárna práca
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
3362
Posledná úprava
20.05.2017
Zobrazené
1 713 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cieľom mojej seminárnej práce bolo zhodnotenie výsledkov prieskumu, zameraného na prístupy k tvorbe stratégie školy, metódou pripraveného dotazníka, zloženého z otvorených a uzatvorených otázok, kde respondenti mali dostatok priestoru na vyjadrenie svojho názoru. Spracovanie výsledkov dvoch mojich respondentov - riaditeľov zo základnej a strednej odbornej školy je vo forme odpovedí na špecifické otázky:

Kľúčové slová:

škola

prieskum

dotazník

stratégia

výskum



Obsah:
  • 1. Aký význam prikladali stratégii a strategickému riadeniu v skúmaných školách?
    2. Ako zdôvodňovali význam stratégie vo forme písomne spracovaného dokumentu?
    3. Čo očakávali školy od poradenstva pri tvorbe a realizácii stratégie?
    4. Do akej miery vnímate opísaný postup tvorby poslednej stratégie v skúmaných školách ako realistický (porovnajte, v čom boli prístupy rovnaké a v čom odlišné)?
    5. Opíšte a porovnajte identifikáciu príležitostí a ohrození v súčasnosti a v budúcnosti o päť rokovmedzi skúmanými školami.
    6. Uveďte a porovnajte opatrenia a kroky, ktoré skúmané školy plánujú realizovať pri tvorbe novej stratégie školy, aby vytvorili konkurencieschopnú stratégiu do budúcnosti. Porovnávanie môžete urobiť voči teoretickému konceptu procesu tvorby stratégie.
    7. Porovnajte mieru strategického myslenia, ktorú ste identifikovali u oboch skúmaných riaditeľov (respondentov). V čom sa prejavovalo strategické myslenie u každého z nich. Uveďte minimálne päť dôvodov, prečo si myslíte, že sú alebo nie sú stratégovia.
    8. Ako ste vnímali odbornú kompetentnosť riaditeľov škôl (respondentov) ako stratégov. Čo svedčilo o tom, že sa problematike stratégie školy rozumejú nielen po praktickej, ale aj po teoretickej stránke.
    9. Aké sú vaše iné zistenia a postrehy, na ktoré sme sa vo výskume alebo vyššie uvedených otázkach nepýtali, ale sú významné pre vyhodnotenie tohto výskumu
    10. Čo ste sa naučili (získali) z uskutočnených rozhovorov, v kontexte vášho štúdia strategického manažmentu. Uveďte vaše skúsenosti a poznatky pre každú zo skúmaných škôl.