Popis:
V trhových ekonomikách sa vyskytuje viacero foriem organizácie trhu, ktoré zásadným spôsobom determinujú správanie firiem v odvetví. Analýzu jednotlivých foriem konkurencie a jednotlivých trhových štruktúr začneme analýzou dokonale konkurenčného trhu. Diskusiou o tejto štruktúre trhu a pochopením procesov, ktoré determinujú a obmedzujú správanie firiem v nej, si vytvoríme predpoklady na porozumenie vplyvu konkurencie na jednotlivú firmu aj v iných trhových štruktúrach, čo uľahčí pochopiť konanie firiem na trhoch organizovaných iným spôsobom. Analýza dokonalej konkurencie tiež umožní porozumieť vplyvu konkurencie na firmy a fungovanie trhu.
V svojej seminárnej práci chcem objasniť čo znamená dokonalá konkurencia a vysvetliť pojmy, ktoré sa týkajú danej tematiky. Budeme sa venovať správaniu firmy v podmienkach dokonalej konkurencie a to charakteristike dokonale konkurenčného trhu, krátkodobej rovnováhe firmy na dokonale konkurenčnom trhu, odvodeniu funkcie individuálnej ponuky firmy, dlhodobej rovnováhe firmy na dokonale konkurenčnom trhu, efektívnosti v dokonalej konkurencii. Budem sa snažiť o čo najjasnejšie vysvetlenie témy DOKONALÁ KONKURENCIA
Kľúčové slová:
konkurencia
firma
trh
efektivita
ponuka
dopyt
dokonalý konkurenčný trh
Obsah:
- Dokonalá konkurencia
OBSAH -2-
ÚVOD -3-
1. Pojem konkurencia, charakteristika dokonale konkurenčného trhu -4-
2. Krátkodobá rovnováha firmy na dokonale konkurenčnom trhu(stanovenie rovnovážneho množstva produkcie a riešenie otázky dosahovania ekonomického zisku) -5-
3. Odvodenie funkcie individuálnej ponuky firmy -9-
4. Dlhodobá rovnováha firmy na dokonale konkurenčnom trhu -11-
5. Efektívnosť v dokonalej konkurencii -14-
ZÁVER -16-
Použitá literatúra -17-
Zdroje:
- Koišová, E. - Ivanová, E. - Krajčo, K. :Základy ekonomických teórií, 1. časť, Trenčín 2003
- Ján Lisý a kolektív :Ekonómia v novej ekonomike, prvé vydanie, Bratislava 2005
- Goga, M. - Janok, M. - Ivanová, E. :Mikroekonómia, 1. vydanie, Bratislava 2001